Топ съвети: Как точно да откажем цигарите, когато забременеем.
Съветите са създадени въз основа на вашия личен опит, който споделихте с нас в конкурса “Как точно отказах цигарите”.

1. Направи си касичка и всеки ден заделяй в нея парите, които даваш за цигари В края на месеца си направи подарък, само за теб! Ще се учудиш, колко пари са това.

2. Цигарите ни загрозяват и правят тена на лицето ни жълтеникав. Днес не си купувай цигари, а хубава маска за лице или отиди на козметик и се поглези.

3. Пуши ти се? Излез навън и се разходи пеша.

4. Измисли си хоби. Вече можеш да си го позволиш със спестените пари от цигарите. Запиши се на йога или пилатес за бременни. Ще се почувстваш като нов човек, а това чувство ще те откаже от цигарите.

5. Влез в интернет и прочети какви са рисковете за плода. Напиши по един стряскащ факт на лепящи листчета и ги разлепи из дома. Така всяко едно от тях ще ти напомня кое е по-важно – бебето или цигарата!

6. Партньорът ти пуши, а това те изкушава?! Сега е моментът да сте едно цяло – въвлечи и него в отказването или го помоли да пуши само навън.

7. Имаш стари кутии с цигари? Раздай ги всичките. Повтаряй си, че те мързи да ходиш до магазина, но и не моли никой да ти носи. С времето ще знаеш, че нямаш изкушения в дома си и ще забравиш за тях.

8. Вземи лист хартия и си направи списък с нови неща, които да правиш, когато ти се допуши: разходка, среща с приятелки, шопинг, плуване...

9. Не ходи на задимени заведения или винаги сядай в салона за непушачи.

10. Нужна ти е съпричастността на околните? Не излизай с пушачи или ги моли и те да се въздържат с теб.

11. Сложи снимката на бебето, което расте в теб на най-видното място. Запали цигара и го гледай, представи си как ограничаваш притока на свеж въздух към детето и го тровиш. Ще осъзнаеш вредата и ще отхвърлиш цигарите.

12. Направи си календар и отмятай всеки ден без цигара. При всяка среща с познат се хвали от колко дни не пушиш. Бъди горда със себе си.

13. Накарай партньора си да те стимулира с отношение, забрана или заплаха. Ако той изпълнява ролята си добре, ще ти помогне много.

14.“Пуши” незапалена цигара. Ще осъзнаеш, че не гадния дим ти липсва, а самият навик.

Още по темата
Разказът на Людмила Петрова заел второ място в конкурса