Мнозина заявяват, че декември е най-радостният месец – заради приповдигнатото празнично настроение покрай декорацията у дома; търсенето и купуването на най-подходящите подаръци; предколедните купони с колеги и приятели; десетината именни дни; Бъдни вечер; планирането на самото празнуване на Рождество Христово (Коледа) и посрещането на Нова година. Толкова много емоции ни минават през главата само за 30 дни. Какъв е ефектът?

1. Превъзбуждане

Към домашните празници прибавете поне 10-15 културно-търговски събития – базари, изложби, постановки, благотворителни търгове и премиери. Получава се абсолютно претоварване – за седмицата има поне 5 покани и се чудите коя да уважите и коя да пропуснете.

Още по темата

2. Физическа умора

Лудият шопинг не е лека работа – направо ви изпива силите. А домакинските задължения си остават същите. Да не забравите недоспиването, късия ден, ранното стъмване и трудното събуждане. Включваме зимните студове и картинката придобива доста мрачен вид.

3. Глад без да искате

Заради непрестанния бяг се храните малко, нередовно, нездравословно.

Съберете точка 1, 2 и 3 и на 24 декември ще получите пълен, тотален стрес за организма – за душата и за тялото.

Ето как можем да си помогнем десет дни преди новогодишните празници, за да намалим вътрешното и външното напрежение.

Препоръките са: смехотерапия, дихателна гимнастика, леки кратки гимнастически упражнения и умната с преяждането и алкохола на партитата.

Не се вманиачавайте по края на света и не се поддавайте на лозунги „Да се напием и наядем като за последно!“, макар в този случай да звучат малко по-истински.

На празничните вечери – повече танци и разговори ще ви държат далече от вкусните изкушения в чиниите и от чашката с алкохол. Измислете си викторини, мини състезания. Не сте се събрали да се надяждате и надпивате. Яжте бавно и ще приемете по-малко количество храна – вечерта е много дълга.

Не може да изкупите всички коледни базари – пазарувайте умно, с предварително определен бюджет.

Важни са веселите преживявания, но и прекрасните спомени. Така че – умната с празнуването.

Опитайте се всеки ден да разпускате по различен начин: гледайте комедии – те ще ви разсмеят и понижат стреса мигновено; пробвайте облачна медитация; попейте под душа или докато готвите в кухнята.

Време е за предколедни витамини – комбинирани или само витамин C ще ви удържат на крака. Декември е месецът на шоколад, канела, ванилия и джинджифил – вдигат настроението веднага. Оставете диетата за януари.

Като отсеем умората и претоварването остават златните песъчинки на радостта и щастието от положителните емоции, топлите срещи с приятели и семейството и неизменната вяра, че следващата, 2013 година ще бъде по-богата и по-успешна.