Тя, звездата

10 ключа за добра организация на работното място

15.03.2007г. / 08 59ч.
Вергиния Генова
10 ключа за добра организация на работното място

Организацията на времето в наши дни е от изключително голямо значение. Всеки иска да свърши повече работа за по-малко време и да реализира по-голяма печалба.

Въпреки че в България все още е ужасно демотивиращо, поради факта че дори да се скъсаш от работа, пак ще получиш толкова пари, колкото да платиш сметките, храната и основните необходимости. Друго щеше да е и навярно е така, за много от бизнес дамите, ако с парите от следващия месец, може да си купиш кола или поне да направиш вноска за такава, от последващия да планираш екскурзия в чужбина и т. н.

Но не трябва да подценяваме и приказката, че за да ни попадне такава работа, трябва да сме изградили по принцип тези положителни качества у себе си.

Народът ни отдавна го е казал “Залудо работи, залудо не стой!”

Но ако предположим, че и тук има и ще има работни места където си струва да си бърз, ефикасен, стриктен и експедитивен, какво е най-важното, така че да бъдем успешни? Би било добре да сме подготвени, така че да не се изложим.

1. Точност. От изключително значение. Добре е да сме винаги навреме за работа, за срещи и т. н. и да изискваме същото от ответната страна.

2. Коректност. Казана дума, хвърлен камък. Ако сме обещали да свършим нещо за някого, дали сме някаква цена и след това почваме да увъртаме и да поставяме допълнителни условия и ограничения, това би разрушило доверието, както в самите нас, така и към организацията, за която работим.

3. Компетентност. Ако сме такива в сферата, в която работим ще губим далеч по-малко време, за да се ориентираме в обстановката. Затова и трябва да се стремим да следим новостите и да откликваме на новите предизвикателства.

4. Подреденост. Хубаво е с един поглед на бюрото да знаем къде какво сме сложили. Да подреждаме непрегледаните и необработени документи от едната страна, свършената работа от друга. Много по-леко е когато си тръгваме с чисто бюро или поне с намаляла купчинка. Същото може да се случи и с електронните документи. Компютрите дават възможност за стриктна организация и документират всичко до секунда.

5. Плановост. Това не е комунистическа отживелица. Имайки предвид, че в днешно време работата на офис дамите е основно свързана с компютър е хубаво да използваме календарите и възможностите им за напомнящи бележки. Телефоните, органайзерите и т. н. чудеса на съвременната техника предоставят същите възможности, така че по всяко време и на всяко място бихме могли да се възползваме от услугите на секретарка, без дори да се налага да й заплащаме. Е, по един ъпгрейд от време на време!!!

6. Приоритетност. Задачите винаги трябва да ги степенуваме по важност. Ако има на кого да прехвърлим маловажните задачи би било прекрасно. Всъщност добрите мениджъри са добри именно поради това, че успешно разхвърлят отговорности и задачки и на тях им остава единствено да прегледат баланса на паричните потоци!!!

7. Концентрираност. След като сме си определили приоритетите няма смисъл да се разсейваме с излишни разговори по телефона, колегите и т. н. може да си определим време за комуникация, различно от това, в което трябва да сме съсредоточени върху даден проблем. Разбира се, жените се славят с това, че могат да правят успешно повече от две неща едновременно, така че тук може би трябва всеки сам да прецени какво работи при него.

8. Информираност. Да сме информирани е важно предимство, спестява време и усилия. В това число влиза и да знаем къде да потърсим информацията, която ни е нужна.

9. Екипност. В днешно време почти няма работа, която да зависи изцяло от нас, дори и да сме едноличен собственик на фирма. Постоянно трябва да се стикова нещо, да се работи он-лайн или на живо с доставчици, посредници и т. н. различни видове партньори – било те клиенти или колеги. Колкото по-добре успеем да се впишем в тази среда, толкова по-ефективни бихме били. Затова е и добре да избираме бранша, в който ще действаме според нашите вътрешни нагласи и интереси.

10. Позитивност. Когато гледаме на работата позитивно, тя ни зарежда с енергия и не ни уморява. Оптимизмът е важен ключ към добрата реализация на начинанието.


Коментар: Ужасно, ужасно, ужасно сте прави !!!
Веселка Прокопиева, 24 г.

Как да си поискаме?

Коментирай
0 rate up comment 1 rate down comment
Galina ( преди 11 години )
Statiata vi e super!Tezi pravila vajat za wseki i za wsjaka dlaznost. Az sam imala takava rabotna sreda v njakolko firmi i se raboti strahotno. Mjastoto kadeto sam v momenta ne e to4no takova, lipsvat tochka: 1, 2, 5, 9 i 10. i e dosta trudno da se raboti s hora koito ot 10 i poweche godini rabotjat po tozi nachin. Imate li savet za men. Blagodarja!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 1 rate down comment
ФАНИ ( преди 11 години )
Такава може да бъде жената -ръководител, при условие, че управлява собствен бизнес.С такива качества, в държавна институция, няма да те харесат.Личен опит
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 1 rate down comment
Диана ( преди 11 години )
Всичко е толкова вярно и толкова трудно се постига...Всяка вечер си поставям за цел на следващия ден да свърша едикакво си по определен план, но се оказва че всичко става по друг начин. А понякога и не става. Плановете ми винаги се провалят, поради което аз престанах да ги правя. Дано в хаоса,който цари при мен да не пропусна нещо важно.. А иначе съм царица на импровизациите, но така се уморявам много повече..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 1 rate down comment
rumiana ( преди 11 години )