Някои хора често се оплакват от умора. Споделят, че въпреки дългите часове сън (повече от 8 часа), те не се чувстват бодри. Нормално на тялото ни е нужно около 8 часа сън, като при децата и тийнейджърите е малко повече – около 10 часа.

Още по темата

Може ли дългият сън да говори за евентуален здравословен проблем и ако да, какво най-често го предизвиква?

Една от причините е хипотиреоидизъм ( намалена функция на щитовидната жлеза). Това се наблюдава при промени, свързани с функцията на щитовидната жлеза. Освен постоянна нужда от сън, вие откривате промени в теглото, в настроението, чувствате се изтощени. Ако вашият лекар ви назначи кръвни изследвания – те най-точно ще покажат дали щитовидната жлеза произвежда по-малко хормони. Различни заболявания могат да доведат до нарушаване на функцията й. Консумирайте повече ядки, млечни продукти, пилешко месо и риба.

Дълъг сън при депресия

Депресията може да бъде разпозната по няколко признака. Когато забележите, че сте раздразнителни, постоянно се тревожите, трудно се концентрирате, храните се повече от нормално или сте загубили апетит. Когато човек изпадне в депресия, не само, че се затваря в себе си, но и спи дълги часове. В тези моменти трябва да се открие причинителят на това състояние. Семейството и приятелите трябва да бъдат край вас и взаимно да се преборите или да потърсите помощ от специалист. Но, различни забавления като курсове по танци, йога, също ще се отразят благоприятно.

Когато тялото ни се натоварва физически, мозъкът ни произвежда ендорфин, което повишава доброто настроение. Хапвайте също риба, защото според много изследвания основните мазнини, които се съдържат в нея, помагат за произвеждането на хормони, които действат като антидепресанти.

Дълъг сън при сънна апнея

Състояние, при което притокът на въздух спира за няколко секунди или е много слаб. Малко хора знаят, че страдат от него, защото симптомите му се проявяват докато спим. На сутринта искаме още сън, но не можем да си го позволим, защото е време за ставане. Не пропускайте закуската и приемайте въглехидрати до обяд. През останалата част от деня се препоръчват по-леки храни.

Обърнете внимание на продължителния сън и постоянната умора. Те могат да се дължат на липса на витамини, нездравословно хранене, претоварване или да подсказват за евентуален здравословен проблем.