За да е здрава и лъскава, косата се нуждае от специални грижи. Често от неправилно хранене, стрес и при смяна на сезона забелязвате, че губите повече коса от обикновено. Липсата на витамини и по-специално на витамин B5 може да доведе до загуба на коса и преждевременно посивяване. Затова е добре да консумирате повече храни, богати на този витамин като риба, гъби, орехи, маруля, спанак, мляко и млечни продукти, ягоди и грейпфрути.

Освен с правилното хранене, може да подсилите здравината на косъма с няколко домашни грижи. Правете ги в продължение на поне 4 седмици за оптимален ефект.

Хвощ

Хвощът може да бъде открит във формата на хранителна добавка или сушен. Хубаво е всекидневно да пиете от него под формата на чай и да правите фрикции на косата всеки път след като я измиете с шампоан и балсам. Направете отвара от 500 мл вряща вода и три супени лъжици сушени листа от билката.

Оставете да ври няколко минути и след като изстине я прецедете. С тази отвара изплаквайте косата си всеки път, след като сте я измили с шампоан и балсам. След като изплакнете косата с билката не е нужно изплакване с вода.

Маска с жълтък, рициново масло и витамин A

В купичка смесете 1-2 яйчни жълтъка в зависимост от обема на косата ви, 2-3 супени лъжици рициново масло и няколко капки витамин A. Нанесете маската в корените и към краищата и поставете шапка за баня. Постойте около половин час и измийте както обикновено косата си. След шампоана и балсама изплакнете с отвара от лайка или коприва.

Репей

Репеят може да намали косопада и да помогне да премахнете пърхота, ако има такъв. Той има противогъбично и противовъзпалително действие. За да заздравите косата, ще ви трябва масло от репей. Етеричното масло нанасяйте с леки масажни движения в корените на суха коса.

Оставете да подейства 30-40 минути и след това измийте косата си както обикновено. Може да си направите и маска с масло от репей и яйчен жълтък. Жълтъците са богати на витамини A, E, B, които са важни, когато искате да имате здрава и лъскава коса.