Когато искаме да свалим излишните килограми, трябва така да съставим менюто си, че да не ни липсват важни хранителни вещества, особено през есента. Споделяме кратък списък с полезни храни, които да направите част от вашата здравословна есенна диета.

Цвекло

Вкусно, сладко и много полезно. Червеното цвекло съдържа съединение, наречено betalain, за което се смята, че може да помогне в естествения процес на детоксикация на организма. Когато тялото ви елиминира токсините, може по-правилно да усвоява приеманата храна. Задължително включете червеното цвекло към вашия здравословен режим на хранене.

Кестени

Приятни на вкус, те също могат да бъдат ваши верни съюзници в изгарянето на излишните мазнини. Съдържат умерено количество фибри, по-малко мазнини от ядките и голямо количество нишесте, което допринася за това да се чувствате по-дълго време сити. Кестените помагат да отслабнете, грижат се за нивата на холестерола и контролират кръвното налягане.

Броколи

Тези вкусни зеленчуци съдържат 91% вода, което ги прави идеални за поддържане на добра фигура. Освен това те ще хидратират и тялото ви. Според изследване на учени от Университета на Тенеси, консумирането на зеленчуци с високо съдържание на вода може да помогне за загубата на излишните килограми.

Круши

Крушите са богат източник на пектин. Пектинът, който се съдържа и в полезните ябълки, портокали, череши и други плодове е хранителен влакнин, който привлича вода, образувайки гел, който може да помогне за забавяне на изпразването на стомаха. Това създава усещането за ситост в продължение на часове. Хапвайте круши през целия ден или като закуска между храненията.

Нар

Нарът е суперхрана, съдържаща голямо количество витамин С, който помага да изгаряте излишните калории по-ефективно. За да вземете максимума от този плод, съветваме ви да го приготвяте на пресен плодов сок.

Тиквени семки

Ако скоро не сте хапвали от тях, но спазвате здравословен хранителен режим, задължително включете в него и тиквените семки (но без сол). Те съдържат мононенаситени мазнини, които могат да помогнат за намаляване на мазнините в областта на корема. Печени, те могат да бъдат вашата закуска между храненията или да ги добавяте към салата, закуската от овесени ядки, шейковете.

Още по темата

Тиква

Вкусна и полезна, тиквата е сочена за една от най-добрите храни за отслабване. Съдържа малко калории, богата е на фибри, витамини и минерали, антиоксиданти. От нея може да хапвате през целия ден. Ако предпочитате печената или варена тиква и леко подсладена, добавете малко мед вместо захар.

Зелен фасул

Един от основните капани на нискокалоричните диети е, че те ви карат през голяма част от деня да се чувствате гладни. В резултат на това вие си позволявате да хапвате от любимите ви храни, които в повечето случаи не помагат в отслабването.

Зеленият фасул е чудесен зеленчук, богат на протеини, с малко мазнини и високо съдържание на фибри. Благодарение на него не само ще отслабвате, но и след консумацията му дълги часове ще се чувствате сити.

Снимка: Photl.com