Здраве и красота

Половината от момичетата спират да спортуват активно до края на пубертета

Защо?

30.06.2016г. / 15 27ч.
Михаела Лазарова
Половината от момичетата спират да спортуват активно до края на пубертета

Колко често сме чували коментари, че „момичетата не трябва да играят този спорт“ или да се състезават пред полупразни трибуни? Какъв ефект оказват тези неща върху момичетата и тяхното желание да спортуват по време на пубертета?

Това са основните въпроси, които Always, лидер в продуктите за женска грижа в цял свят и марка, посветила се в изграждането на шампионска увереност в момичетата, си задава относно професионалния спорт – дейност, за която се знае, че има дълбок и дълготраен ефект върху изграждането и поддържането на увереността. И докато светът се подготвя за Олимпийските игри в Рио през август, брандът иска да насърчи момичетата навсякъде по света да играят #КатоМомиче / #LikeAGirl.

Данните от най-скорошното проучване Always Увереност и Пубертет, показват, че до края на пубертета, повече от половината момичета (51%), взели участие в изследването, ще прекратят спортната си кариера.

С желанието си да хвърли повече светлина върху проблема, брандът, в партньорство с номинираната за „Оскар“ за режисура – Нанет Бърнстейн, реши да разбере как се чувстват момичетата, които активно спортуват.

В новото видео на кампанията момичетата споделят какъв е техният опит в спорта, предизвикателствата и ползите, какво ги е провокирало да продължат да бъдат част от играта или кое ги е накарало да спрат. Чуйте техните истории и се мотивирайте от техния страстен и сплотяващ призив към всички момичета да продължават да спортуват. Винаги продължавай да играеш #КатоМомиче!

Редица проучвания показват, че продължителното спортуване е от изключителна важност в изграждането на увереността на момичетата. Чрез него те придобиват ценни умения, които впоследствие им помагат да съхранят своята увереност за всяка дейност, която предприемат на един по-късен етап в живота си.

„Олимпийските игри са период, в който по цял свят, представянето на жените спортисти е с повишен обществен интерес. Затова, ние не мислим, че има по-подходящ момент от сега, за да привлечем внимание и да осведомим обществото за решаващата роля, която спортът изиграва в изграждането на увереността на момичетата“, заяви Мишел Баетен, изпълнителен директор на бранда.

Факт е, че според данните от изследването на потребителските навици в САЩ през 2015 г., жените на възраст между 18 и 24 години, които практикуват някакъв спорт са два пъти по-уверени, в сравнение с тези, които изобщо не спортуват. Това скорошно изследване показва, че според самите момичета, трите най-важни ползи от това да продължиш да спортуваш, са придобиването на увереност, навици за работа в екип и развиването на лидерски умения.

Но независимо от конкретните и известни ползи, момичетата продължават да споделят, че не се чувстват като част от спорта. Освен това, 67% от тях усещат, че обществото не ги подкрепя да спортуват активно.

Свързани статии

Движението Always #LikeAGirl се вдъхновява постоянно от милионите момичета по цял свят, които промениха значението на израза „като момиче“ #LikeAGirl, съотнасяйки го към толкова много невероятни неща.

Кампанията започна през юни 2014 година и бе вдъхновена от разкритията, че началото на пубертета и първият път са периодът, когато момичетата изпитват най-ниското ниво на увереност и са толкова раними, че всяка по-обидна дума спомага допълнително за понижаването на увереността.

Всеки може да се присъедини към каузата и пренапише правилата, за да запази момичетата като част от спорта. Качете снимка, заснемете видео или пуснете туйт с хаш-таг #КатоМомиче, за да покажете, че подкрепяте и вдъхновявате младите момичета навсякъде по света да продължават да спортуват.

Коментирай