Животът с диабет е ежедневно предизвикателство, което променя начина на живот на хората. Много често обаче, хората с диабет допускат грешки, които им пречат да контролират ефективно нивата на кръвната захар и инсулина. Кои са те?

Големината на порциите

Хората са склонни да ядат повече, отколкото трябва. Просто не си даваме сметка какви обеми поглъщаме, независимо че ядем здравословна храна. Тя също е пълна с калории и въглехидрати, а това нарушава баланса в организма.

Напитките

Пиенето на напитки с добавени захари или такива с изкуствени подсладители повишава незабавно и много рязко нивата на кръвната захар. Освен това, всяка напитка освен водата добавя калории към ежедневния прием, което не е във ваш интерес.

Пропускате хранения

Нямате време, искате да отслабнете, не смеете да не надвишите калорийния прием за деня – каквато и да е причината да пропускате хранене, не го правете. Следващото хранене ще повиши много рязко стойностите на кръвната захар, а това вреди на контрола ѝ, както и на здравето ви.

Преработени въглехидрати

Ако си мислите, че преработените въглехидрати, включително солените храни, не ви вредят, лъжете се. Те пречат на контрола на кръвната захар и ви объркват каква доза инсулин или медикамент срещу диабет да вземете.

Недостатъчно зеленчуци

За да контролирате добре кръвната захар е нужно да ядете повече зеленчуци. Те са богати на фибри и полезни минерали, имащи свойството да понижават кръвната захар.

Още по темата

Междинните ви закуски са като цели порции

Трябва да се внимава с междинните закуски, защото те са нож с две остриета. Ако прекалите с тях ще повишите дневния калориен прием и кръвната си захар за денонощието.

Не се движите

Движението е едно от най-добрите неща, които можете да направите в превенцията или овладяването на диабета. Физическата активност действа като естествен подобрител на чувствителността на клетките към инсулина, което прави обработката на захарите ефективна.

Снимка: iStock