Когато сте на почивка, на екскурзия или просто на ваканция, сте склонни да пренебрегнете здравословния си хранителен режим и физическата активност. Но според лекарите и диетолозите дори няколко дни пропуск в режима са в състояние да опропастят усилията ви.

Ето защо по време на почивка трябва да се опитате да спазвате някои правила, ако не искате да напълнеете. Те са простички и няма да помрачат ваканцията ви.

Разгледайте района пеша

Ако сте на море или на плаж можете да се възползвате от възможностите за разходка. Направете си туристическа обиколка на района всяка сутрин на гладно. Ако местността дава възможност за катерене – още по-добре! То изгаря повече калории.

Тичайте

Фитнес салонът, за който сте абонирани, не е наблизо, но не се отчайвайте! Джогингът е винаги добър вариант. По време на почивка, особено в чужбина, сме много склонни да преяждаме в стремежа да опитаме от всичко, което изглежда вкусно. Тичането сутрин е много добър вариант за изгаряне на излишните калории.

Топ 10 съвета за отслабване, различни от диета

Придържайте се към здравословната и питателна закуска

Не забравяйте, че здравословната закуска е най-важното хранене за деня, на което спокойно можете да наблегнете. Вечерята трябва да е възможно най-бедна на калории и да се случва преди 19 часа.

Набележете си малки цели

Упражнения по 20 минути на ден или тичане за около половин час, каране на колело привечер или разходки из местността са прекрасен начин да поддържате ежедневно формата си, докато всъщност си почивате.

10 прости правила за бързо отслабване

Още по темата

Превърнете хотелската си стая във фитнес салон

Вземете със себе си принадлежности за упражнения, които не заемат място и не тежат, например въже за скачане, медицински ластици за силови упражнения. Ако нямате такива уреди, спокойно можете да използвате тежестта на собственото си тяло за упражнения. Това върши чудесна работа.

Придържайте се към постни ястия и зелени салати

В тях има най-малко калории и така няма да напълнеете рязко, докато сте на почивка. Опитвайте и от месните вкусни гозби, но по-малко. Нека нискокалоричните ястия да са основен приоритет.

Пийте много вода

Пътуването, стоенето на плажа, разходките, жегата – всичко това е предпоставка за дехидратация. За да компенсирате пийте много вода. Избягвайте алкохола на плажа и в обедните часове, тъй като той дехидратира много силно организма. Избягвайте и подсладените сокове и газирани напитки, тъй като те носят прекалено много излишни калории.

Снимка: unsplash