Циркулацията на кръвта е постоянното ѝ движение в тялото. По този начин тя осигурява основни хранителни вещества и кислород към всички органи и клетки на организма. Без добро кръвообращение, тялото ни не може да функционира правилно и винаги ни подсказва по един или друг начин, че трябва да променим нещо в ежедневието си.

Специалисти съветват да регулираме приема на кофеин, сол, да намалим стреса, да се движим повече, да променим начина си на хранене, да се откажем от вредните навици като тютюнопушенето.
Знаете ли, че малко количество хубав черен шоколад (с поне 70% съдържание на какао), може да спомогне естествено да подобрите кръвообращението си?

Ето още 4 здравословни стъпки, които ще ви помогнат да подобрите здравето си.

Яжте ядки

Консумирането на различни видове здравословни ядки е отличен начин да поддържате циркулацията на кръвта в оптимални нива.

Ядките имат набор от хранителни вещества, които подобряват кръвообращението, те са особено полезни, защото съдържат L-аргинин, аминокиселина, за която е доказано, че отпуска кръвоносните съдове и увеличава притока на кръв.

Ядките с L-аргинин са най-лесни за намиране. Това са орехи, фъстъци, бадеми. За максимални ползи за здравето, ядките трябва да се консумират сурови, без добавена сол и други овкусители.

Яжте суперплодове

Знаете ли, че можете да подобрите кръвообращението си, като хапвате определени плодове? Добавете към ежедневното си хранене цитрусови плодове. Те са богати на витамин С, който е естествен разредител на кръвта.

Редовната консумация на тези вкусни плодове прави стените на кръвоносните съдове по-здрави, гъвкави и намалява риска от лошо циркулиране на кръвта.

Друга суперхрана са малките годжи бери. Те укрепват имунната система и подобряват цялостната функция на кръвообращението.

Динята също трябва да намери място във вашето хранене, поне през летните месеци. Тя е богата на ликопен – мощен антиоксидант, който има отношение към кръвообращението.

Гинко билоба помага при главоболие и забавя стареенето 

Доверете се на билките и подправките

Едни от най-често консумираните подправки са черният пипер и червеният лют пипер. И двата са чудесни за подобряване на кръвообращението. Консумацията им стимулира сърцето и увеличава здравината на капилярите и артериите. Може да ги добавяте по-често към ястията си или да ги приемате под формата на хранителни добавки.

Гинко билоба – известно със способността си да подобрява паметта, но също така оказва положително въздействие върху циркулацията на кръвта, укрепвайки кръвоносните съдове. Приемайте гинко под формата на чай или като хранителна добавка.

Други подправки, които могат да подобрят кръвообращението ви са чесън и джинджифил.

Още по темата

Пийте зелен чай

Тайната на японците за добро здраве се крие не само в храната, която консумират, но и в зеления чай. Един японец изпива около 700 мл на ден зелен чай. Той е богат на антиоксиданти, които осигуряват безброй здравословни ползи, включително подобрено кръвообращение.

Зелен чай матча за дълголетие и здраве

По-конкретно, зеленият чай спомага за подобряване на функцията на ендотелните клетки. Добрата ендотелиална клетъчна функция е от съществено значение за предотвратяване на запушването на артериите.

Пиенето на зелен чай може да подобри функционирането на кръвоносните съдове само 30 минути, след като е бил консумиран. Приемайте 2 до 3 чаши зелен чай всеки ден.

Снимка: istock