Наднорменото тегло и лошите хранителни навици не са единствените фактори, повишаващи риска от диабет.

Някои ежедневни привички допринасят за увеличаването на вероятността да отключите това заболяване, въпреки въздържанието си от сладкиши и захари.

1. Отказвате се от кафето.

Кафето има много противници. Често е сочено за виновник за редица здравословни проблеми, но в него има вещества, заради които си струва да го консумирате, най-вече чисто.

Прости съвети за предпазване от диабет

Изследване, проведено от учени в Харвард показва, че кафето понижава риска от диабет тип 2 с 33 %.

2. Хронично недоспиване.

Лягате си късно. Будувате до малките часове на нощта, гледайки в екрана на телефона или таблета. Не спите по 8 часа. Ставате прекалено рано и без никаква енергия. Ежедневието ви е изпълнено с ангажименти, задачи и изпълнение на срокове.

Всички тези вредни фактори повишават многократно риска от отключване на диабет. Хората, които не си доспиват редовно са по-изложени на риск от диабет от останалите.

3. Диетата ви е бедна на пробиотици.

Когато в тялото има превес на лошите бактерии за сметка на добрите, рискът от диабет расте. За да преобърнете тази тенденция и да намалите риска от диабет, приемайте повече пробиотични храни или добавки.

4. Загрявате храна в микровълнова без да я вадите от найлона.

Някои хора загряват храната си по този начин, особено ако е пакетирана, а не приготвена домашно. Други ползват широко разпространените пластмасови капаци протектори за микровълнова.

Най-неочакваните причини за диабет

Проучванията показват, че масовата употреба на нагряващи се пластмаси в бита увеличава риска от диабет в ранна възраст и то многократно.

Още по темата

5. Не се излагате достатъчно на слънце.

Слънчевата светлина е основен фактор, провокиращ образуването на витамин D в организма. Дефицитът му може да повиши риска от диабет, сочат изследванията.

6. Обездвижени сте.

Прекарването на цялото свободно време пред телевизора или на дивана, е пагубно за здравето. Този начин на живот повишава риска не само от диабет, но и от сърдечносъдови заболявания, метаболитни проблеми, хормонални смущения, заболявания на костния апарат.

7. Пропускате закуската.

Закуската е най-важното хранене за деня. Тя трябва да е богата на хранителни вещества, за да имате енергия през целия ден. Пропускането на закуската предполага резки покачвания на кръвната захар и инсулина. Тези колебания повишават риска от диабет.