Жените са особено чувствителни към областта на корема и талията. Всяка дама мечтае за идеално плосък корем, който да подчертава женствеността.

За съжаление обаче, много жени страдат от натрупване на коремни мазнини. Съществуват 5 основни типа форма на корема, които подсказват за различни състояния.

Диета и упражнения за сваляне на корема

Появата на определена форма на корема може да се окаже симптом и да е в резултат на състояние в организма, причиняващо характерно изменение на корема.

На снимката са изобразени основните типове корем, причинени от различни състояния.

1. Алкохолен корем.

Кръглата форма на корема обикновено подсказва за злоупотреба с алкохолни напитки, най-вече бира. Алкохолните питиета са с високо съдържание на калории. Освен това те причиняват подуване, което започва високо над стомаха и продължава до основата на корема в малкия таз.

За да се справите с този корем и да върнете плоската му форма, ограничете алкохола, яжте повече плодове и зеленчуци и правете упражнения за стегнати коремни мускули.

2. Хормонален корем.

Хормоналният дисбаланс може да се отрази на формата на корема. При така наречения хормонален корем се наблюдава хлътване на талията в горната част и подуване на корема в долната. Освен промяната на диетата, с която да си помогнете е необходимо да се консултирате и с лекар.

3. Стрес корем.

Стресът се отразява зле на всяко кътче в организма, включително и коремът. Стресът, нередовното хранене, повишената секреция на хормони на стреса и липсата на добър сън водят до подуване в горната част на корема. Той изглежда сякаш сте го глътнали и притискате въздуха в него, повдигайки торса нагоре.

Стресът пречи на разграждането на мазнините в тялото и допринася за ускореното им складиране най-вече в коремната област.

3 упражнения за бързо стягане на корема

Още по темата

За да компенсирате стреса, а заедно с него и да върнете добрата форма на корема си, опитайте се да спите по 8-9 часа на денонощие, да се храните здравословно и да елиминирате стресовите фактори в ежедневието си. Не пийте много кафе.

4. Корем след бременност.

След раждането има голям риск коремът на майката да увисне в долната част. Понякога увисването е толкова осезаемо, че коремът покрива пубиса. Най-често такава деформация на корема се получава, когато не са правени редовни упражнения за стягане на коремната стена. Тя се разкъсва, мускулните влакна поддават и не успяват да държат кожата подобаващо.

За да избегнете подобно отпускане на корема след раждане, правете редовни упражнения за стягане на коремните мускули.

5. Подуване.

Ако нито едно от гореспоменатите описания не пасва във вашия случай, много е вероятно коремът ви да е деформиран заради подуване. Консултирайте се с лекар, за да установите причините. Може да се дължи на нередовен стомах, проблеми с червата, голямо количество газове, затруднения в храносмилането. Взимайте пробиотици, консумирайте повече фибри, зеленчуци и плодове, пийте много вода.