Сезонът на коледните и новогодишните празници е белязан от вкусно празнично преяждане. Трудно се устоява на уханието на празничните обеди и вечери. Когато човек се старае да отслабне или да контролира теглото си, по празниците изпада в голямо затруднение.

Какво трябва да правите, за да не напълнеете по празниците?

1. Донесете си междинни закуски за похапване. Няма лошо да поднесете на домакините пресни зеленчуци и плодове, които да се поставят на масата като допълнение. Наблягайте на тях, за да спестите приетите калории.

Явлението „следпразнична депресия“ – как да го преборим

2. Направете си купа с полезни храни, докато печете. Така ще залъгвате глада си, хапвайки хрупкави пресни зеленчуци и няма да посягате към печивата още преди да сте ги сложили на масата.

3. Отидете на шопинг. Това ще ви раздвижи и ще изгори калории.

4. Не спирайте да се движите. Предстои ви голямо празнично ядене. Затова използвайте всяка свободна минута да се движите повече и да горите калории.

5. Закусвайте. Полезната закуска с питателни хранителни вещества ускорява метаболизма.

Още по темата

6. Винаги хапвайте преди празничната трапеза. По този начин ще се заситите преди да сте погълнали голяма порция с пуешко и картофи.

Разтоварваща диета след празниците

7. Говорете между хапките. За да се храните по-бавно приказвайте с близките си на масата. Това ще помогне на храносмилането ви.

8. Не изяждайте всичко в чинията. Така ще се предпазите от преяждане, което причинява най-много излишни мазнини по празниците.

9. Винаги дръжте ръцете си заети. Вдигайте наздравици, помагайте с подредбата на масата, разчиствайте свободните чинии като ги отнасяте в кухнята. Така хем ще се движите повече, хем ще се храните по-малко.

10. Не прекалявайте с алкохола, защото алкохолните напитки са калорични и крият опасност от излишно тегло.