Свободно време

„Забавното четене“ стартира с Михаела Филева и любими български детски писатели

Традиционния конкурс на „Забавното четене“ за най-четящо дете представи 11-годишната ученичка Неда

29.05.2016г. / 17 35ч.
Аз жената
„Забавното четене“ стартира с Михаела Филева и любими български детски писатели

Повече от 50 деца се включиха в събитието, което даде старт на националната кампания Забавното четене днес в клуб „Перото“ в Националния дворец на културата. Главният редактор на Az-deteto.bg, Мария Дуковска представи мотото на инициативата за 2016 г. – „Чети между редовете“.

Чрез различни събития и активности организаторите от Az-deteto.bg, Bulgaria ON AIR и dnes.bg ще помагат на младите читатели да разберат по атрактивен и приятен начин колко е важно да се научат да четат критично, с анализ и оценка.

„Много обичам да чета, обичам силата на думите, на словото. Но наскоро се запознах със стряскаща статистика, според която много ученици и млади хора, макар да са грамотни и да четат, не разбират смисъла на прочетеното. По този проблем трябва да се работи от най-ранна детска възраст. Затова подкрепям каузата на „Забавното четене“, която насърчава четенето между редовете“, каза любимата на малки и големи поп певица Михаела Филева по време на официалното откриване на кампанията.

Авторът на „Приключенията на мотовете“ Радостина Николова, която се присъедини към писателите посланици на „Забавното четене“ тази година, представи любимата на децата „Пипи дългото чорапче“ по атрактивен начин, с рисунки и анализ между редовете.

В събитието се включиха още детските писатели Марин Бодаков, Весела Фламбурари, Иван Раденков, Петя Кокудева, Юлия Спиридонова – Юлка, както и дългогодишният посланик на „Забавното четене“ – актрисата Силвия Лулчева.

Традиционния конкурс на „Забавното четене“ за най-четящо дете представи 11-годишната ученичка Неда, която е активен участник в кампанията от самото ѝ създаване. Всички на възраст от 6 до 14 години могат да се регистрират в електронния читателски дневник на сайта Az-deteto.bg и да публикуват информация за прочетените от тях книги до края на годината.

Медийни партньори на „Забавното четене“ са най-голямата българска онлайн медия за четене и книги Azcheta.com и популярният детски портал Detskiknigi.com.

Съорганизатор е „Столична библиотека“. Кампанията се провежда с подкрепата на фондация „Глобални библиотеки – България“ и агенция CIVITAS.

Партньор на „Забавното четене“ е УНИЦЕФ България.

Проектът е съфинансиран от Столична програма „Култура“ на Столична община за 2016 г.

ѝ
Коментирай