По време на бременност всяка жена трябва да приема фолиева киселина, например под формата на хранителна добавка. Тя е необходима, за да се предотвратят дефекти на гръбначния мозък на развиващото се бебе.

Някои изследвания показват, че фолиевата киселина може да намали риска и от други дефекти като заешка уста и някои видове сърдечни дефекти.

Освен под формата на добавка бременната е хубаво да направи част от менюто си и храни, богати на витамин B9 (фолиева киселина). Ето някои от тях, които не само, че съдържат този витамин, но и ще ви помогнат да останете в добра форма.

Леща

Лещата е подходяща храна не само когато искате да свалите няколко излишни килограма. По време на бременността, порция от нея ви дава около 180 мкг фолиева киселина. Тя е богата на чисти хранителни вещества, от които се нуждае бременната. Съдържа и важните желязо и фибри. Консумирайте от нея под формата на супа, яхния или като добавка в салатата.

Листни зеленчуци

Листните зеленчуци са богати на витамини, а и ще ви помогнат да поддържате здравословно тегло през бременността. Специално внимание обърнете на спанака, който съдържа около 218 мкг фолиева киселина в една порция. Други полезни и вкусни листни зеленчуци като зеле, алабаш, съдържат от 50 до 90 мкг на порция.

Още по темата

Доматен сок

Доматеният сок действа освежаващо и е богат на витамин C. Витамин C е важен, защото той помага на организма да извлича максимално желязото от храните, които консумирате. В една чаша от него се съдържат около 48 мкг фолиева киселина.

Цитрусови плодове

Един голям портокал съдържа 55 мкг фолиева киселина, което го прави чудесна храна по всяко време на деня. Започнете деня си с чаша пресен сок от портокали. Винаги носете със себе си нещо дребно за хапване и нека това бъде портокал или друг цитрусов плод, като мандарина, грейпфрут или лимон, който ще ви помогне да намалите и гаденето. Всички те доставят витамини и фолиева киселина на тялото ви.