Поддържането на добра физическа форма е изключително важно за доброто здравословно състояние. Това важи, както знаете, и по време на бременността. За да улесните самото раждане и да възстановите тялото си по-лесно след раждането, е добре да не спирате да поддържате форма.

Но има някои състояния, при които физическите упражнения могат да бъдат противопоказни.

Ето кои са те:

  • Сърдечни заболявания, които засягат циркулацията на кръвта, като високо кръвно налягане.
  • Белодробни заболявания като астма и хроничен бронхит.
  • Преждевременна дилатация на матката.
  • Многоплодна бременност (с близнаци или тризнаци, например) – това ще ви изложи на риск от преждевременно раждане.
  • Прееклампсия.
  • Плацента превия (предлежаща плацента).

Добре е да обсъдите подробно състоянието си с вашия лекар. В някои случаи е допустимо да се извършват леки упражнения

Не пропускайте да попитате гинеколога ви дали е безопасно да се разхождате продължително, да се разтягате или да извършвате други подобни леки активности. Осведомете се за желателната интензивност и продължителност на тренировките, ако те са възможни.

Също така бъдете изключително внимателни, ако никога преди не сте правили упражнения и решите, че бременността е подходящо време да започнете. Ако сте с наднормено или поднормено тегло, ако сте била пушач, хубаво е да обмислите добре как точно ще провеждате тренировките си.

Трябва да знаете, че дори лекарят ви да ви е позволил да тренирате, все пак не трябва да прекалявате. Не рискувайте здравето си и това на бебето си, ако има и най-малък риск за това.

Ако усетите някой от следните симптоми е добре веднага да спрете с физическото натоварване:

  • Вагинално кървене
  • Виене на свят или прималяване
  • Недостиг на въздух
  • Силно главоболие
  • Болка в гърдите
  • Мускулна слабост
  • Силна болка в прасеца или подуване, което би могло да означава тромб
  • Контракции или признаци на преждевременно раждане
  • Намалено фетално движение (бебето спре да се движи)
  • Изтичане на околоплодните води

При всички тези симптоми е добре да преустановите упражненията, а внимателното обмисляне на нуждата и вида на тренировките е нещо, което всяка бременна жена трябва да направи, особено такава със здравословни проблеми. Бъдете внимателни!