Поддържането на добра физическа форма и стегната мускулатура е от огромна важност за доброто протичане на бременността и раждането. Йогата е едно от най-подходящите и щадящи упражнения, подходящи за бременни жени, тъй като не е свързана с интензивни натоварвания, а същевременно стяга и релаксира мускулатурата.

Ето и най-големите ползи от практикуването на йога по време на бременността!

Развитие на издръжливостта и силата

Бебето расте в корема на майката, а за да израсне то здраво и силно, са необходими повече енергия и сила, за да може майката да поеме тежестта. Йогата укрепва бедрата, гърба, ръцете и раменете.

Баланс

Йогата е изключително подходяща за поддържане на здравословния баланс между физическото и емоционалното себеусещане. Тя дава възможност за съсредоточаване върху дишането, което е от голяма полза при самото раждане. Също така помага за физическо и психическо зареждане с енергия на изцеденото и преуморено тяло от увеличените нива на прогестерон и естроген.

Облекчава болките

Йогата отпуска напрежението в кръста, бедрата, гърдите, горната част на гърба, раменете и врата. Целият скелет и прилежащата към него мускулатура страдат от непрестанно увеличаващата се тежест, която майката понася върху крехкото си тяло. Стягането и тренирането на гъвкавостта на мускулите, ставите и сухожилията посредством йогата са от голяма важност.

Успокояване на нервната система

Неслучайно йогата се смята за вид медитация, тъй като чрез успокояване и каляване на тялото, духът става по-силен, релаксиран и освободен от стреса. Когато тялото функционира балансирано и духът е здрав! Така организмът работи на оптимално ниво!

Още по темата

Подобрява кръвообращението

Йогата за бременни засилва циркулацията на кръвта, което от своя страна намалява подуванията, болките, засилва имунитета, увеличава притока на кислород и заздравява развиващия се организъм на самото бебе.

Тренира правилното дишане

Дишането е важно по време на раждането. Адекватното действие при контракциите зависи до голяма степен от правилното равномерно дишане. Йогата спомага за тренирането на дишането, което намалява кръвното налягане, забавя пулса и успокоява централната нервна система.

Създава здрава връзка с бебето ви

Пренаталната йога позволява да се съсредоточи вниманието върху мъничето, което расте вътре във вас. По време на йога упражненията съзнанието се освобождава от всички натрапчиви мисли и проблеми, и се насочва единствено в позитивното очакване на бебето. Чрез тези тренировки на ума и духа се създава силна предварителна връзка между майката и бебето.