Анемията по време на бременността е често срещана. Дължи се главно на недостиг на желязо, но има и други причини, поради които може да възникне. Много бременни жени страдат от лека форма на анемия, докато носят бебето си. Недостигът на желязо може да повлияе на развитието на плода, както и на здравословното състояние на майката.

Желязото е минерал, от който се нуждаят всички хора. Бременните имат по-голяма необходимост от него, защото желязото помага на организма да образува по-голямо количество кръв, която да циркулира през цялото тяло на майката плюс това на развиващия се плод. До деветия месец от бременността обемът на кръвта се увеличава между 30 и 50 процента.

Скрити симптоми на анемия

Затова в този период е възможно тялото да не успее да оправдае нуждите от желязо и да се получи известен дефицит.

Недостигът на желязо може да ви накара да се чувствате изморени, трудно подвижни, обикновени движения ще ви костват много усилия. Има вероятност да сте по-податливи на вирусни и бактериални инфекции, както и други по-сериозни усложнения.

Кои са рисковите фактори, които могат да предизвикат дефицит на желязо?

  • Драстично отслабване, спазване на продължителна диета
  • Прекалено малък интервал от време между две бременности (по-малко от 2 години)
  • Имате обилни менструации
  • Не наблягате на храни, богати на желязо
  • Имали сте тежко предишно раждане с кръвозагуба
  • Имате диагностицирана анемия

Най-добрият начин да компенсирате недостига на желязо е чрез храната. Хранителните добавки с желязо имат неприятни странични ефекти като диария, запек, разстроен стомах, а и е по-трудно да се абсорбира от организма в сравнение с желязото от храната.

Дефицитът на фолиева киселина може да предизвика анемия

Кои са симптомите на анемия:

  • Силна умора
  • Слабост на мускулите
  • Замаяност
  • Задъхване
  • Усещане за студ, ледени крайници
  • Главоболие
  • Проблеми с концентрацията
  • Бледа, бяла, прозрачна кожа
  • Прозиращи кръвоносни съдове

По време на проследяване на бременността всяка жена бива тествана за анемия. Ако се окаже, че имате недостиг на желязо, ще се наложи да наблегнете на някои особено богати на този минерал храни:

4 билки, които помагат при анемия

  • Броколи
  • Спанак
  • Зелени салати
  • Кейл
  • Бок чой
  • Тофу
  • Боб
  • Грах
  • Червено месо
  • Яйца
  • Пълнозърнест хляб

За да ускорите и подобрите абсорбцията на желязото в организма, което често се оказва проблем, взимайте паралелно с желязото и витамин С, гответе в чугунени съдове, избягвайте кофеина и консумацията на трици.