Мода

Майкъл Корс купува Versace

Какво ще се промени за марката

26.09.2018г. / 10 50ч.
Михаела Лазарова
Донатела Версаче. Снимка: Reuters

Донатела Версаче. Снимка: Reuters

Вече е официално, Майкъл Корс купува модният гигант Gianni Versace за 2,2 млрд. евро, като американската луксозна компания ще се доближи до целта си да се превърне в международна къща на модни марки.

Компанията обяви, че планира да увеличи продажбите на Versace на 2 млрд. долара годишно, повече от два пъти в сравнение със сегашното ниво. „Придобиването на Versace е важен етап за нашата група.“ – сподели главният изпълнителен директор на Майкъл Корс Джон Айдъл в изявление. „Ние сме ангажирани да инвестираме в растежа си.“

Сделката с италианския моден бранд е третото придобиване за милиарди долари, направено от Корс или главния конкурент Tapestry Inc. от началото на лятото, тъй като двамата съперници търсят висококачествени модни марки, които да добавят към портфолиото си.

Донатела Версаче – модна икона с буен характер

Преди няколко месеца Корс закупи марката за обувки Jimmy Choo за около 1,2 млрд. долара.

Какво ще се промени за Versace с тази продажба?

От екипа на Майкъл Корс обявиха, че планират да разширят броя на магазините в световен мащаб до 300 от около 200, както и да подобрят развитието на електронната търговия. В сравнение с тях други модни брандове, като Prada имат 394 магазина, Gucci има 529, а Майкъл Корс има 829, според Cowen and Company.

Също така се планират продажбите на повече обувки и аксесоари. Маркетингът на модния бранд ще бъде подобрен.

Хубавото е, че Донатела Версаче ще продължи да бъде творчески директор. Донатела, брат ѝ Санто и дъщеря ѝ Алегра, в момента притежават 80% от Versace, но ще продължат да бъдат акционери в Capri Holdings. Преди няколко дни лейбълът представи колекцията си за пролет/лято 2019. Очаквайте още по темата.

Коментирай