Писна ми

Работодателски неволи - възможни решения

31.05.2007г. / 11 09ч.
Аз жената
Работодателски неволи - възможни решения

Работодателските неволи на българските работодатели от типа за който се споменава в тази статия, според мен се базират на липсата на достатъчно далновидност в оценката на това как да се организира оптимално добре работата в офиса или фирмата изобщо. Също така, липсват им познания по психология на отношенията между ръководител и подчинени. Аз лично имах шанса да поработя в САЩ доста време. И там имат проблеми с нелоялни служители, но условията такива служители да се наемат (изобщо) или да просъществуват като такива в даде ната фирма са сведени до минимум. Един пряк пример:

Там масово съществува длъжността асистент мениджър, на който едно от основните му задължения е да организира (предвижда, планува, управлява, следи и контролира) работата на служителите. Може да ви звучи като надзирател, но на практика при достатъчно добра колегиалност и нормални отношения на зачитане нуждите и на двете страни (фирма и служител) тази длъжност напълно оправдава съществуването си. А в България масова нагласа между работодателите е, че те сами трябва да се грижат за контрола и организацията на работата на служителите си. Едновременно с това те се грижат и за нови проекти, поръчки, клиенти, контакти и прочие. Няма я зрелостта да постигнат онова ниво – “успешно да накарам другите да работят за мен/фирмата ми.” Също така чужд акъл не приемат. Нямат и добра обратна връзка със служителите си – не споделят с тях (ако не съвсем, то поне почти) като с равни хора, впрегнати в една система, в която заедно изкарват хляба си.

Колко от работодателите периодично или при конкретен частен случай парично поощряват служителите с и за проявена инициативност, споделени идеи и прочие, очевидна загриженост за просперитета на фирмата?!

Колкото до подбора при наемането на надежден служител в Щатите отдавна съществува обмен на информация между работодателите за впечатленията си от техен бивш служител.

Там е еднакво трудно да си намериш работа ако нямаш никакъв стаж (което значи да нямаш препоръки от предишен работодател) или да си оставил лоши впечатления при предишен работодател.

Ако искат българските работодатели да се справят с проблеми от кадрови характер, няма да е зле да се отворят за прилагане на опита на вече минали по този път по-напреднали нации.

Коментирай
Здраве и красота