Средиземноморската диета или по-точно средиземноморският начин на хранене и живот се счита за един от най-здравословните поради многообразието на видовете храна, благоприятния климат и красивата природа.

В частност гърците се славят с любовта си към живота и удоволствията. Огромна част от тези удоволствия в живота е удоволствието от храната. Тя трябва да се чувства, не просто да се употребява, смятат те. Според едно изследване, на гръцкия остров Икария се намират едни от най-дълго живеещите жители на света – много от тях доживяват до 100 години, а немалко дори ги надхвърлят.

Каква е тайната на гръцкия начин на хранене и защо той е толкова полезен? Как да се храним като типичните „средиземноморски граждани“, вижте в следващите редове!

Яжте непреработена храна

Известно е, че в този район от света хората отделят специално време на храната, нейното приготвяне и блажения ритуал по консумирането й. Гърците предпочитат да прекарат повече време в кухнята, но да се хранят с питателна и свежа храна, за разлика от много други народи, хранещи се все по-вредно с пакетирана и преработена храна.

Зеленчуците са огромна част от всяко хранене

В средиземноморската кухня и в частност гръцката, зеленчуците заемат централно място. Те винаги присъстват на масата – пресни, запечени, полети със зехтин или просто като салата, зеленчуците са неизменна част от гръцкото меню.

Проявете творчество в аранжирането на храната

За да се насладите на храната досущ като гърците, проявете креативност не само в приготвянето на ястията, но и в аранжирането им. Гърците обичат ястията да се приготвят лесно, бързо, но да доставят огромно богатство от вкусове и аромати.

Още по темата

Опитвайте нови зърнени култури

В този географски регион разнообразието от зърнени култури е голямо. Жителите на остров Икария отглеждат от столетия разнообразни зърнени култури, които са част от тайната на дълголетието. Гърците обожават здравословните, богати на фибри пълнозърнести култури като булгура.

Не пропускайте бобовите растения

Бобовите растения са една от суперхраните от гледна точка на получаване на важните протеини и фибри чрез храната. Добавянето на боб и леща в менюто ще ограничи яденето на вредни тестени изделия, аламинути и сладкиши, защото те засищат обилно и за дълго време.

Нахутът е друг вид бобово растение, което може да се добави към различни салати и ястия. В комбинация с ориз и зеленчуци той удовлетворява всичките ви ежедневни нужди.

Направете си домашен дресинг за салата

Гръцките салати са леки, освежаващи и здравословни, отчасти благодарение на простите и лесни за приготвяне дресинги. За да си направите такъв добавете към оцета за салата няколко капки лимонов сок и лъжица мед. Ще онемеете от наслада!