Здравият и спокоен нощен сън се превърна в истински лукс за мнозина от нас. Обяснението е простичко. Живеем динамично, информацията ни залива отвсякъде и мозъците ни се претоварват до такава степен, че вечер трудно успяваме да поканим съня за компания. Като добавка към това се храним нездравословно и дишаме наситения с вредни емисии въздух по пътя за работа и обратно. Ето какво бихме могли да направим, за да подобрим поне в известна степен своя сън – вместо сънотворни хапчета да хапваме (особено на вечеря) някои от следните храни.

Банан

Още по темата

Този ароматен южен плод е изключително богат на витамин B6, който стимулира производството на серотонин – добре познатият „хормон на щастието“. Той влияе благотворно на нервната ни система – помага ни да релаксираме, подобрява настроението ни. А благодарение на калия, който бананите съдържат в голямо количество, се понижава кръвното налягане и се регулира сърдечната дейност. Всичко това естествено води и до по-добър сън.

Картофи

Триптофан е амино-киселина, необходима за производството на серотонин, която се съдържа в картофите. Тя ги прави отличен избор за вечерно ястие. Вярната доза въглехидрати и протеини, които съдържа порция сварени на пара и печени картофи, приета на вечеря ще спомогне за спокойния ви и дълбок сън.

Овесена каша

Овесеното брашно представлява добра комбинация от протеини и въглехидрати, които провокират производството на серотонин и по този начин се превръща в добра храна за преди сън. В добавка към това овесът съдържа и много фибри, които подобряват перисталтиката на червата и се „грижат“ за фигурата ви.

Кисело и прясно мляко

Не всеки обича да пие топло мляко преди сън, но специалистите ни уверяват, че чаша мляко с лъжичка мед съдържа така необходимия за добрия ни сън триптофан. А любителите на киселото мляко могат успешно да си набавят същите полезни съставки, доставяйки едновременно удоволствие на сетивата си и подпомагайки спокойния си нощен сън.