Всеки един от нас е изградил свой собствен модел на хранене. При едни той е успешен, защото съчетава разнообразни полезни храни и напитки, при други не.

Още по темата

Независимо как сме избрали да се храним, не бива да забравяме за необходимия дневен прием на калций, от който се нуждае нашия организъм. Богата ли е вашата диета на храни, съдържащи калций?

Обърнете внимание на тези полезни продукти, които ако до този момент не сте включили в менюто си е добре да добавите в списъка с полезни храни.

  • Чесън

Полезен е при настинки, съдържа калций и се грижи за сърцето. Добавяйте го винаги, когато можете към салати, супи, ястия.

  • Риган, мащерка и босилек

В една лъжица от тези ароматни билки има около 80 мг калций. Направете си градинка с тях и ги консумирайте като ги добавяте към салати и ястия.

  • Бадеми и бразилски орех

Една чаша от бразилския орех съдържа 213 мг калций, но внимавайте с консумацията му, защото той е богат и на селен, а не бива да се превишава дневната необходимост на организма. Добавете бадеми към сутрешната закуска или като добавка към салатите ви.

  • Броколи, зеле, спанак, къдраво зеле

Те са добър източник на калций. Консумирайте от тях във вид на салата или като гарнитура към печена риба или омлет. Или нека бъдат част от вашите пресни зеленчукови сокове.