Хормоналните промени в тялото, стресът и нередовното почистване на кожата са едни от най-честите причини за появата на акне. Освен всекидневните грижи за кожата е много важно да се храните с правилните храни.

Правилни, защото полезните храни за кожата са богати не само на витамини, но и на други важни вещества за здравето и красотата на кожата. Вижте кои храни са полезни за консумация при акне.

Бразилски орехи

Бразилските орехи са богати на селен, който е мощен антиоксидант, защитаващ клетките от възпалителното увреждане, а също така и запазва еластичността на кожата. Селенът работи изключително добре, когато в менюто ви има и от важните за кожата витамини Е и А. Въпреки това не прекалявайте с тяхната консумация. Редувайте ги с орехи, бадеми, които са богати и на магнезий, калций, цинк и други.

Храни, богати на цинк

Консумирайте по-често стриди, боб, месо, риба и други, тъй като когато в организма ви има достатъчно цинк, това значително намалява появата на кожното възпаление. Цинкът помага и да се контролира освобождаването на мъжките хормони. Благодарение на него тялото ви абсорбира по-добре витамин А от храните, които консумирате. Препоръчителният дневен прием за мъжете е 11 милиграма, а за жените е 8 милиграма.

Храни, богати на омега-3 мастни киселини

Това са по-мазните риби като сьомга, лененото семе, орехи и други. Според много дерматолози омега – 3 мастните киселини спомагат за контролирането на възпалението. Консумирайте поне два пъти седмично риба, а ленено семе може да добавяте към салати, ястия или шейкове.

Храни, богати на бета каротин

Богати на бета каротин са сладките картофи, морковите, пъпешът, чушки и други. Бета каротинът се намира в много плодове и зеленчуци с жълто-оранжев цвят и се метаболизира в човешкия организъм до важният витамин А. Хапвайте всекидневно най-малко по 120 г червени или жълти чушки.

Още по темата

Храни, богати на витамин С

На трапезата ви трябва да има повече портокали, домати, пъпеш, киви и други храни, богати на витамин С, който спомага за укрепването на клетъчните стени. Помага да защитите кожата си от белези, които акнето често оставя. Витамин С има и противовъзпалително действие.

Храни, богати на витамин Е

Витамин Е може да си набавите от консумацията на бадеми, яйца, зелени листни зеленчуци и други. Витамин Е помага на кожата да се излекува по-бързо от щетите, нанесени от акнето. Препоръчителната дневна доза на витамин Е е 15 милиграма. Тъй като витаминът е мастноразтворим, приемайте го с храни, които съдържат по-малко мазнини. Например, ако хапвате зеле или спанак, добавяйте по малко олио или зехтин към тях.