Най-добрите партньори в отслабването са постоянната физическа активност и здравословното хранене. Но ежедневният режим не е еднакъв за всички хора. В зависимост от работното време и личните ангажименти, някои хора тренират сутрин, други вечер, а това, оказва се, има значение за ефективността на вашата диета и успеха в борбата с излишните килограми.

Каква диета трябва да изберете в зависимост от това кога провеждате вашата тренировка?

Ако тренирате сутрин

Основен източник на енергия за вашия организъм в тези случаи са въглехидратите, които са разградени и складирани в черния ви дроб и мускулите. Вашият „двигател“ никога не се изключва напълно, дори когато спите, затова по време на съня човек губи голяма част от енергийните си запаси.

Именно заради това въглехидратите са много важни при по-голяма физическа активност сутрин. Преди да проведете тренировката си, заредете с 200-300 калории – купичка с плодове и пълнозърнеста закуска е чудесен избор!

Още по темата

Ако тренирате на обяд

Ако избирате този часови диапазон за вашата тренировка, оставете обедното меню за след това. Сутринта ще сте заредили с достатъчно гликоген, който да ви държи енергийно заредени до обяд. Освен това, проучванията показват, че обядът се изгаря по-бързо, ако го отложите малко. Хората, които се упражняват в продължение на 45 минути по обедно време, ускоряват метаболизма си. Това ускорение трае до 14 часа след тренировката.

Избирайте меню с постни протеини, зеленчуци и пълнозърнести храни. Гледайте храненето да се състои в рамките на 30 минути след тренировката.

Ако тренирате вечер

За избралите да тренират в късните часове на денонощието е добре да се отбележи, че късните упражнения крият някои рискове, особено ако тренирате след вечеря. Вечерите са едни от най-коварните хранения, защото много хора са склонни да преяждат именно тогава. А това, както знаем от редица диетолози, е изключително вредно както за метаболизма, така и за поддържането на фигурата.

Това обилно похапване води до мудност и дори гадене по време на тренировка. Затова ако имате възможност тренирайте преди вечеря. Избирайте по-лека храна и не превишавайте допустимите количества. Голяма купа салата, печена риба или пилешко е добър избор. Важно е съдържанието на мазнини на вечеря да е значително по-малко, в сравнение с останалата част от деня.