Предстоят празници и доста обилно хранене, за някои дори преяждане. За да освободите място в организма си за голямото празнично ядене, а и за да се разтоварите малко преди предстоящите пищни трапези е добре да спазите двуседмичен разтоварващ режим.

Предпразничната диета не е никак трудна за спазване и не ви лишава толкова драстично от храна и определени продукти. Едновременно с това обаче разтоварва организма от излишни калории.

Предпразничната диета се спазва 2 седмици преди празничните богати трапези, което означава, че можете да започнете да я спазвате още сега. Ето и примерни менюта:

Закуски

  • Овесена каша с обезмаслено прясно или кисело мляко с шепа боровинки
  • Две яйца на очи върху препечена пълнозърнеста филийка
  • Смути с банан, боровинки, нискомаслено кисело мляко и чаша прясно мляко + 2 препечени пълнозърнести или царевични филийки, тънко намазани с мармалад
  • Две препечени пълнозърнести филийки, намазани с две супени лъжици извара и 1 чаена лъжичка сладко по избор + чаша плодов сок
  • Купа пълнозърнести трици с обезмаслено прясно или кисело мляко с няколко резена банан


Обеди

  • Бистра супа с няколко картофа и фиде, пълнозърнеста филийка, шепа грозде или ябълка
  • Пълнозърнеста филийка с половин консерва риба тон, салата от 2 нарязани чушки, нискомаслена майонеза, зелена салата
  • Плодова салата
  • Пълнозърнеста филийка или две с нискомаслен маргарин, лют червен пипер
  • Кофичка нискомаслено кисело мляко
  • 1 голям варен картоф с извара, поръсен с лют червен пипер – без масло
  • Две чаени бисквити

Още по темата

Вечери

  • Печено пиле със зелен фасул, доматена салца и авокадо – може под формата на салата
  • Печена риба тон с малко аншоа и 1 варено яйце
  • Печено пилешко и печени зеленчуци микс
  • Поширана сьомга с копър, задушени аспержи и/или броколи или печена риба в станиол с лимон
  • Средиземноморска салата или печени зеленчуци на фурна