Коремните мускули са много важни за здравето на организма. Те спомагат не просто коремът ви да изглежда плосък и стегнат. Коремните мускули играят роля в поддържането на гръбнака и функцията на органите в коремната кухина.

Затова е от огромна важност коремните мускули да са стегнати, здрави и добре тренирани. Как да постигнете това само с 15 минути на ден?

Упражнението „преден планк“

Легнете по корем. Нека опората на краката ви да е върху пръстите. Ръцете свийте в лактите и се подпрете на тях. Изправете таза в хоризонтално спрямо земята положение и задръжте тялото така в продължение на една минута.

Упражнението „планк“ натоварва изключително много коремните мускули. Много хора дори не могат да издържат пълна една минута. Правете упражнението веднъж на ден без повторения и ще имате значителен ефект.

Упражнението „птица-куче“

За да изпълните това упражнение трябва да застанете на 4 крака като краката са свити в коленете и тежестта на тялото пада върху тях.

Започнете последователно да изпъвате лявата си ръка и десния си крак едновременно. Задръжте за няколко секунди. След това повторете упражнението с другите крак и ръка. Правете движенията бавно, така че натоварването върху коремните мускули да се увеличи.

Упражнението „камила-куче“

Упражнението „камила-куче“ се прави в същата поза на тялото. При него обаче трябва да изпъвате последователно гърба нагоре и надолу.

Нагоре е в позиция камила заради наподобяващата гърбица поза на гърба, а надолу е в позиция куче, защото наподобява стойката на кучето. При всяко движение задържайте за по няколко секунди, за да увеличите натоварването.

Още по темата

Упражнение с топка

Легнете по гръб върху надуваема медицинска топка с големи размери и започнете да правите коремни преси като основната опора на тялото пада върху краката. Правете упражнението под ъгъл 45 градуса и в серии по 8-12 повторения.

Снимки: istock