Чесновият дъх е много досаден проблем, който кара доста негови любители да се срамуват от неприятното ухание след консумацията му. Някои ще кажат – яжте чесън само вечер, за да се отмирише дъхът ви до сутринта.

Невинаги това обаче помага. Чесновият дъх често ни преследва и на следващия ден. Но какво да направите, за да се отървете от него?

Сдъвчете малко магданоз

В магданоза има мощни вещества, които неутрализират серните съединения в чесъна, създаващи лошата миризма. Етеричните съединения в магданоза парират чесновия дъх, а хлорофилът в него действа директно срещу серните съединения в чесъна.

Пийте чаша прясно мляко

Прясното мляко също премахва чесновия дъх. То се свързва със сярата в чесъна и блокира нейната миризма. Ако не ви се пие мляко можете просто да изплакнете с мляко устата си. Това също помага, но донякъде.

Зелен чай

Зеленият чай е много богат на полифеноли, които притъпяват миризмата на чесъна. Антиоксидантите в него се свързват с молекулите, причиняващи лоша миризма и ги неутрализират.

Снимка: iStock

Хапнете гъби

Консумацията на гъби след чесъна допринася за намаляване на остатъчната чеснова миризма. Друг полезен вариант е да си приготвите чеснов сос за ястието си без да се притеснявате, но към него да прибавите и гъби. Ефектите им ще се почувстват веднага.

Още по темата

Хапнете плод

Плодовите киселини са силни срещу чесновия дъх. Най-полезни в това отношение са кивито, ягодите, ананасът и ябълките. Те спомагат за по-бързото разграждане на чесъна и неутрализиране на остатъчните молекули на сярата, предизвикващи лош дъх.

Смучете лимон

Лимонената киселина неутрализира ензима алиназа, намиращ се в чесъна. Той се освобождава при счукване или намачкване на чесъна. Участва и в образуването на острата серна миризма. Блокирането ѝ е лесно само със смучене на едно-две резенчета лимон.