Закуската е най-важното хранене за деня. Ако не си доставите необходимите хранителни вещества, рискувате да провалите целия си ден. Не само че няма да имате енергия за нищо, но дори стомахът ви ще започне да стърже 2 часа след като сте закусвали или поне сте си мислили, че сте закусили.

Кои са храните, които не трябва да ядете на закуска?

Кисело мляко

Киселото мляко е много полезно и влиза в състава на много диети за отслабване. Това е така именно защото е бедно на калории. Това го прави недостатъчно за старт на деня, когато ви е нужна енергия. Още по-малко препоръчително е подсладеното плодово кисело мляко, което освен че няма да ви нахрани, ще ви зареди с излишни калории, химикали и подсладители.

Зърнена закуска

Зърнената закуска е любима на деца и възрастни, но тя е с ниско съдържание на фибри, което автоматично ще ви направи гладни след час. За сметка на това е богата на въглехидрати, което няма да обогати организма ви, но ще ви трупне някое друго излишно килце около талията.

Купешки шейкове, смутита

Може да ви се струва много здравословно да закусите с шейк или смути от любимата кафетерия, но предвид факта, че в началото на деня имате нужда от фибри и протеини, това не е най-добрата идея. За страдащите от раздразнен или деликатен стомах порция смлени плодове или зеленчуци на гладно няма да доведе до нищо добро.

Същото важи и за прясно изцедените сокове. Те могат да предизвикат болки, киселини и раздразнение, освен че няма да ви нахранят.

Палачинки

Палачинките представляват захари, въглехидрати, излишни калории и потенциално трупане на мазнини. Те няма да ви нахранят истински. Скоро след като сте закусили с палачинки ще огладнеете. Това е истинска катастрофа за организма, защото ще изядете още нещо, което да ви засити. Така броят погълнати калории за деня надвишава многократно допустимото, предвид че ви предстоят още 2 основни хранения.

Още по темата

Барче с мюсли

Напоследък барчетата с мюсли се рекламират като много полезни и нискокалорични. Това не е вярно. Те са претъпкани с изкуствени подсладители, мамещи панкреаса и подтикващи го да секретира многократно повече инсулин от необходимото.

Ако закусвате по този начин всеки ден, рискувате да си докарате инсулинова резистентност или диабет тип 2.

Готов сандвич или поничка

Сутрин нямате време да закусите у дома с пълноценна закуска и минавате на път за работа през ресторант за бързо хранене. Грабвате любимия бургер и ядете в колата или ходейки пеша. Това е най-огромната грешка, която ще се отрази много зле на тялото ви в бъдеще.

Сандвичи и понички – това са най-забранените храни рано сутрин. Те ви задръстват с рафинирани захари, наситени мазнини, излишни калории и никаква хранителна стойност, пържени продукти, трансмазнини, никакви фибри.

Снимки: iStock