Всяка възраст ни носи определена красота. Жените на 40 са прекрасни! Но дори и да се чувстват перфектно, трябва да бъдат подготвени за промените, които ще настъпят във физиката и психиката им. Какво се случва най-често след 40?

Метаболизмът се забавя с около 2%, костната плътност намалява, високите нива на стрес и хормоналните промени ни карат да желаем все по-рядко интимност, често налице е и депресията. Всичко това би могло да бъде овладяно, ако се следват някои здравословни навици. Вижте кои.

Закусвайте

Всеки диетолог ще ви каже, че закуската е най-важното хранене за деня, особено когато искате да постигнете и запазите желаното тегло. Тя спомага за ускоряване на метаболизма и изгарянето на калории, но също така намалява и риска от преяждане в останалата част на деня. Подходящата закуска дава енергия, стимулира метаболизма и намалява глада.

Движете се

Изследванията показват, че след 6 месеца редовна физическа активност, метаболизмът се подобрява с около 7%, което спомага да изгорим повече калории. Тренировките ще ви помогнат да укрепите костната си система, да поддържате един добър баланс, отколкото, ако се застоите и не спортувате. Опитайте се 2-3 пъти седмично да отделяте поне по 30 минути за умерена физическа активност.

Увеличете приема на калций и витамин D

Калцият и витамин D са незаменими вещества за укрепване на костите, а след навършване на 40-годишна възраст жените се нуждаят повече от тези два хранителни елемента. Препоръчителният дневен прием е 1000 мг калций и от 400 до 800 мг витамин D.

Контролирайте стреса

Стресът е част от нашето ежедневие. На по-млади години сякаш по-лесно го преодоляваме, но след една определена възраст трябва сериозно да наложим ограничение върху него.

Стресът нарушава естествения ритъм на сърцето, причинявайки покачване на кръвното налягане, намалява енергията, либидото също страда и не на последно място – по-бързо се състаряваме. Опитайте се с добри практики като йога, медитация, акупунктура да намалите нивата на стрес.

Увеличете приема на протеини

Добре е дамите след 40-годишна възраст да увеличат приема на полезни храни с високо съдържание на протеини. Оказва се, че протеините са от съществено значение за синтеза на невротрансмитерите в мозъка, които могат да помогнат за облекчаване на симптомите на депресия.

Още по темата

Добри източници на протеини са рибата, яйцата, киноата, ядките.

Бъдете авантюристи с партньора

Опитайте нещо ново не само в спалнята си. Открийте ново хоби, активности, които ще ви помогнат да се преоткриете един друг и ще ви донесат много положителни емоции. Ако имате възможност пътувайте и се забавлявайте.