Повечето хора, когато се опитват да отслабнат, първото нещо, което изключват от менюто си, са мазнините. При вегетарианците дефицитът на мазнини в менюто им също е сериозен, тъй като те се съдържат най-вече в месото. Но нека не забравяме, че мазнините са необходими на нашето тяло, за да е здраво и в кондиция. Простичко казано, има добри мазнини и лоши мазнини. Ние се нуждаем от добрите. И е мит, че от мазнините ставаме по-дебели. Това се случва само, ако прекалим с приема на мазнини чрез храната, която консумираме и то с т. нар. лоши мазнини. Така, както протеините, минералите, витамините са важни за здравето ни, същото важи и за мазнините.

Защо те са толкова ценни?

  • Те са страхотен източник на енергия, по-съществен от въглехидратите и протеините дори. 1 грам мазнини ви снабдява с 9 калории енергия.
  • Мазнините задържат енергията в тялото и я съхраняват. По време на активни физически тренировки, мазнините се изгарят под формата на енергия, която всъщност ви дава сили.
  • Някои витамини като A, D, E, K, се разграждат чрез мазнини. Мазнините правят по-лесно абсорбирането на тези витамини.
  • Мазнините помагат в изграждането на здрави клетки в тялото. Те действат като защитна стена на всяка клетка. Мазнините също така помагат в правилното развитие на мозъчните клетки.
  • Мазнините регулират телесната температура. Мазнините допринасят за блясъка на кожата и здравия й вид. Също така помагат да имаме здрава и лъскава коса.
  • Мазнините защитават някои от най-важните органи в тялото като сърцето, бъбреците и червата. Те образуват слой около тези органи и действат като подложка, която ги предпазва от нараняване.

>> Каква жена сте според формата на тялото? <<

Ето и кои са 9-те здравословни храни, чрез които можем да си набавим необходимите мазнини:

1. Ядки и семена

Бадемите, фъстъците и кашуто са сред най-богатите храни с омега 3 мастни киселини, които могат да се открият в рибата и са много полезни за здравето ни.

>> Храни, които образуват коремче <<

2. Растителни масла

Слънчогледовото олио, зехтинът, всякакъв вид растителни масла са изключително богати на мазнини, които са полезни за тялото.

>> Какво става с тялото ви, когато спрете захарта >>

3. Соя

Соевите зърна са много богати на омега-6 мастни киселини.

>> Свинска мас - новата суперхрана <<

4. Тофу

Тофуто се прави от соево мляко и е сред най-добрите източници на мазнини.

>> Най-полезните храни за жените <<

5. Авокадо и маслини

В тях се съдържат големи количества от мононенаситени мазнини. Затова е препоръчително да консумирате няколко пъти седмично авокадо и маслини, които ще ви помогнат да намалите нивото на холестерола. В 100 грама маслини се съдържат 15 грама мазнини.

>> 6 типа телесни мазнини и как да се справите с тях? >>