Стрес, тревожност, безсъние? Тези симптоми често подсказват за дефицит на магнезий - микроелемент, който участва в повече от 250 биохимични процеса в човешкото тяло, важен за здравето на костите, метаболизма, но и на доброто настроение. Как ни прави щастливи?

Стимулира производството на гама аминомаслена киселина

Тази киселина е невротрансмитер, който релаксира мозъка. Когато нейният синтез намалява, мозъкът винаги е активен и се чувствате неспокойни и дезориентирани. Възможно е да бъдат развити всякакви тревожни разстройства. Магнезият се свързва и стимулира рецепторите на гама аминомаслената киселина в мозъка, като по този начин се чувствате по-спокойни.

Намалява нивата на кортизол и адреналин

Ако често получавате мускулни крампи, то най-вероятно имате дефицит на магнезий. Това кара тялото ви да синтезира повече адреналин  и кортизол, които са хормони на стреса. Повишените нива на кортизол могат да причинят много психични разстройства, включително тревожност и амнезия.

Знаци, че коремчето ви се дължи на повишени нива на кортизола

При депресия

Тревожността и депресията обикновено се срещат заедно и магнезият може да е част от терапията за тяхното повлияване. Ролята на микроелемента тук е увеличаване синтеза на серотонин или „хормона на щастието“ в организма. Това може да помогне и на дамите по време на предменструалния синдром, който е свързан с честа смяна на настроенията. Също така, магнезият може да намали менструалните болки.

Стабилизиране на нивата на кръвната захар

Поддържането на стабилни нива на кръвната захар е изключително важно за функционирането на мозъка ви, защото той се подхранва предимно от глюкозата в тялото ви. Когато нивото на глюкозата падне, тялото се стресира и започва да синтезира хормони на стрес. Опитайте се да се придържате към хранителен режим, който има високо съдържание на протеини, не допускайте дефицит на магнезий.

Още по темата

За да бъдете в добро настроение всеки ден, ето каква магнезиева напитка може да си приготвите.

Съставките, от които се нуждаете са:

  • Чаша пресен спанак
  • 1 Банан
  • 1 супена лъжица натурално какао на прах
  • Мед на сладост
  • 300 мл краве или бадемово неподсладено мляко
  • малко сурови орехи и супена лъжица ленено семе по желание

Всичко се смила в блендер.

Разбира се към дневното си меню може да добавите и други полезни храни, богати на важния магнезий, като тъмни листни зеленчуци, тиквени семки, кашу, черен шоколад, авокадо, риба, червено месо.