Бременността е едновременно вълнуващо и стресиращо събитие в живота на една жена. Промените в настроението са често срещани, като някои бременни споделят, че се чувстват депресирани. Пренаталната депресия е реално състояние, от което не бива да се срамувате, но трябва да намерите начин да се справите с него. Вижте няколко стъпки за подобряване на настроението.

Осигурете си храни с високо съдържание на желязо, цинк и витамин С

По време на бременност е много важно да се уверите, че в дневното ви меню има достатъчно количество от всички хранителни вещества, от които вие и вашето бебе се нуждаете. Дефицитът на желязо и цинк е свързан с депресията при някои жени. Витамин С е важен антиоксидант, който подпомага усвояването на желязото. Откъде да си набавите полезните хранителни елементи:

Витамин С – цитруси, сладки картофи, плодове, домати, броколи, карфиол и картофи.

Храни богати на желязо – сушени плодове, като сини сливи и стафиди, боб, яйца, черен дроб, червено месо, птиче месо, риба тон, сьомга, сусам или сусамов тахан, пълнозърнести храни.

Храни с високо съдържание на цинк – агнешко, говеждо, свинско, птиче месо, пълнозърнести храни, бобови растения, ядки, като тиквени семки.

Здравословни и вкусни закуски за бременни

Отделете време за спорт и почивка

Осигуряването на пълноценен сън и достатъчно време за почивка, ще възстанови енергийните ви нива и ще ви помогне да запазите доброто си настроение. Ако бременността ви протича нормално, помислете за лека спортна активност. Спортът също има благоприятен ефект върху нашите дух и тяло, намалява стреса и ни помага да бъдем в добро настроение. Йога е отлична форма на упражнения, а има специални класове по йога и за бременни, както и водна гимнастика, плуване.

Още по темата

Внимавайте с храненето

Вярвате или не, храните и напитките, които консумираме могат да повлияят на нашето настроение. За да се справите със стреса и промените в настроението, избягвайте консумацията на преработени въглехидрати, рафинирани захари, кофеин и продукти, съдържащи изкуствени добавки.

Осигурете си естествени пробиотици

Според специалисти, здравето на червата и имунната функция, могат да имат силна връзка с умственото и емоционалното здраве. Ето защо е важно да си осигурите достатъчно храни, богати на пробиотици като кисело мляко или ферментирали храни, кисело зеле, кисели краставички.