Купуваме скъпа козметика, подлагаме се на разкрасяващи процедури, за да се погрижим за здравето и красотата на кожата си. Но забравяме за едно от най-важните неща – начина ни на хранене. Вижте няколко съвета от дерматолози за това как с помощта на храната да повлияете на едни от най-често срещаните кожни проблеми.

Пигментни петна

Образуването на пигментни петна може да е индикатор за витаминен дефицит, и особено на витамин В12. Добавете към менюто си храни от животински произход. Също така е важно да си набавяте и витамини С и Е, антиоксиданти като елагинова киселина, които също подпомагат кожата в борбата с хиперпигментацията. Кожата ще ви благодари, ако хапвате по-често грейпфрути, ананаси, сливи, брюкселско зеле, зеле, люти чушки, спанак и елда.

4 домашни маски за перфектна кожа

Ако имате мазна кожа

Знаете ли, че консумацията на храни с висок гликемичен индекс, повишава отделянето на себум? Това кара кожата да лъщи. Специалистите съветват да добавим в менюто си повече храни богати на витамин А, за да регулираме омазняването. Важният витамин се съдържа в манго, моркови, яйчен жълтък, сушени кайсии, спанак, домати, сладки картофи. Също така се опитайте да намалите консумацията на храни с висок гликемичен индекс като обикновени картофи, бял хляб, тестени изделия, сладкиши.

Ако кожата ви страда от акне

И за появата на този кожен проблем, може да бъде „виновна“ храната с висок гликемичен индекс. Тя кара мастните жлези да работят активно, себумът запушва широките пори, бактериите се размножават и причиняват възпаление.

Ако искате да подобрите състоянието на кожата си е важно да направите някои корекции в менюто си. Хапвайте повече плодове, зеленчуци, ядки, ленено семе, морски водорасли, риба и морски дарове.

5 етерични масла, които стягат кожата и забавят стареенето

За дамите със суха кожа

Сухата кожа може да е както индикация за липса на холестерол, така и за излишък на витамин Е в организма. От суха кожа нерядко страдат вегетарианците, тъй като най-големите източници на холестерол са рибата и месото. За да подобрите състоянието ѝ, увеличете консумацията на мононенаситени мастни киселини, боб, морски водорасли, яйца, соя, авокадо, фъстъци и други видове ядки. Ако не следвате вегетариански или вегански режим на хранене, не забравяйте за месото и рибата.

Да забавим появата на бръчки

Нашите хранителни навици могат да ускорят стареенето на кожата. Така например, алкохолът причинява дехидратация, което води до появата на бръчки. Захарта, сладкишите приготвени с нея, също могат да са причина за преждевременното стареене на кожата, тъй като това оказва влияние върху колагена, който я поддържа гладка и еластична.

Още по темата

За да забавим появата на бръчки, е важно в менюто ни да има достатъчно антиоксиданти. Хапвайте повече цитрусови плодове, листни зеленчуци, спанак, аспержи, целина, патладжани, чесън и лук.

При тъмни кръгове под очите

Появата на тъмни кръгове невинаги се дължи на ген или недоспиване. Често те могат да подсказват за алергии, непоносимост към храни, която води до възпаление и потъмняване на зоната около очите. Най-добрият начин да разберете дали страдате от хранителна алергия е като си направите тест. Също така не забравяйте да пиете достатъчно вода, тъй като дехидратацията също предизвиква появата на тъмни кръгове. Добавете към менюто си храни богати на желязо, като червено месо, риба тон, яйчен жълтък и елда.

По материали от brightside.me