Няма значение дали вечеряте късно или просто похапвате нещо преди лягане, този навик е вреден по много причини. Ето 10 от тях.

Късното хранене предразполага към складиране на мазнини

Изследване, представено на годишната среща на Endocrine Society в Ню Орлиънс констатира, че хората с наднормено тегло, които вечерят късно, имат по-висок индекс на телесна маса за разлика от хората с наднормено тегло, които обаче вечерят рано.

Диета 16:8 или така нареченото периодично гладуване

Киселинен рефлукс

Опасността от поява на киселини в хранопровода, устата и пареща болка в гърдите е по-голяма, когато се храните късно вечер. Когато си легнете скоро след похапване вечерта е много вероятно да получите рефлукс, който да попречи не само на съня ви, но и на нормалната функция на храносмилателния тракт.

Високо кръвно налягане

Късното хранене повишава нивата на кръвното налягане, като влошава състоянието и при вече диагностицирана хипертония. За да се справи организмът с обработката на всички хранителни вещества е необходим интервал от вечерята до момента на заспиването от най-малко 4 часа.

Безсъние

Добрият сън през нощта може да бъде нарушен от късната вечеря. Храненето преди сън може да ви накара да се въртите през нощта, да се будите често, да имате киселини или да изпитвате трудности в заспиването заради усещането за тежест.

Още по темата

Насърчавате емоционалното хранене

Ако трябва да сме честни, повечето хора не мечтаят за хрупане на моркови или ябълки късно вечер. Почти всеки посяга към шоколада или някакви други лакомства, особено след тежък ден. Висококалоричните храни са непрепоръчителни през целия ден, но късно вечер са повече от забранени. С похапването в тези часове на денонощието подсъзнателно насърчаваме емоционалното хранене, а с него и риска от напълняване.

Страхотна салата изхвърля токсините и помага в слабеенето

Удвояване на калориите

Може да си мислите, че хапвайки нещо малко късно вечер не нарушавате диетата си. Все пак сте се ограничавали цял ден. Това не е така. Обработката на хранителните вещества късно вечер е по-трудна заради намалената физическа активност и малкото оставащо време до заспиването. Ето защо може да се окаже, че неусетно удвоявате приетите калории, което е в основата на трупането на тегло.