Постигането и поддържането на красива фигура и здравословно тегло изисква ежедневни усилия. Решили да въведем промяна чрез храненето и повече спорт, знаем колко трудно е началото. Изкушенията са навсякъде, а трябва и да регулираме грамажа на порциите. Понякога преяждаме, дори след като са минали месеци от новия ни начин на живот. Настъпва объркване...

Как и кои храни да комбинираме, кои да изключим постепенно от менюто си, как порциите да бъдат балансирани откъм калории, важни групи храни и в същото време да ни помагат да губим излишно тегло.

Още по темата

За щастие социалните мрежи ни срещат с интересни хора, които са се посветили на това да изследват, пробват и споделят своя опит за здравословно хранене. Представяме ви една дама на име Аманда Мейкснер, която е блогър и споделя своите полезни съвети с последователите си в Инстаграм за това как да организират дневното си меню.

Плановете ѝ са иновативни и лесни за следване, със здравословни заместители на вредните храни, а в някои случаи не трябва и да се отказвате от любимите си храни. Вижте няколко добри идеи и съвети от Аманда.

Какво закусвате сутрин?

Два примера за порции. От лявата страна е чинията, която е за тези, които искат да отслабнат. От дясно е за тези, които искат да трупат мускули и тренират усилено, разбира се.

Вкусна порция варени яйца с авокадо, цвекло, краставица, морковче, доматки или пържени картофки?

Ето едно примерно дневно меню. Snack отбелязва какво малко може да хапнете между храненията, ако огладнеете – няколко морковчета, шепа ядки или боровинки.

  

Как да си приготвите хапване с пилешки гърди? Трябват ви едно парче гърди без кожата, 1 тиквичка, няколко пресни гъби, малко смлени домати или сос маринара, зехтин. 

Всички обичаме пица! Ето един пример с какви зеленчуци може да замените тестото за пицата – чушки, гъби портобело, тиквички. 

Палачинки! Комбинирайте кокосово брашно, яйца, банан, малко вода и бакпулвер по желание. 

Вече нямате оправдание да не се храните на работното място здравословно. Два примера за здравословно меню, когато имате време и когато сутрин бързате за офиса. Само 9 минути за кутия с рохки яйца, намачкано авокадо и свежи зеленчуци.

Ако ви се хапва нещо сладко и имате нужда от енергия, направете си тези енергийни топчета. Пюре от варена тиква (може и без него, вместо това добавете няколко капки вода) няколко фурми, кашу и кокосови стърготини. Всичко се смила и готово. 

Плодове с по - малко захари.