Повишените триглицериди могат да бъдат допринасящ фактор за сърдечни заболявания и инсулт. Сред най-честите причини за покачването на стойностите им, са наличие на диабет, наднормено тегло, липса на редовна физическа активност, нездравословно хранене, генетична предразположеност и други. 

Какво представляват триглицеридите (не бива да се бъркат с холестерола)? Това са вид мазнини, които се намират в кръвообращението. Човешкото тяло се нуждае от тях, за да ги използва за енергия. Когато обаче са в излишък, те крият редица рискове за здравето.

Ето защо е важно да се обърне внимание на начина на хранене, когато са налице високи стойности на триглицеридите. Кои са храните, които е важно да сведете до минимум консумация или да изключите от менюто си?

7 статии за здравословно хранене и отслабване

Нишестени зеленчуци

Ако стойностите на триглицеридите ви са високи, много е важно да ограничите консумацията на  зеленчуци като картофи, боб, грах и царевица, които съдържат нишесте. Човешкото тяло превръща излишните въглехидрати в триглицериди, а нишестените зеленчуци съдържат повече въглехидрати в сравнение с останалите. 

Внимавайте с консумацията на плодове, мед и захар

Въпреки че плодовете ни осигуряват полезни фибри, антиоксиданти, витамини и минерали, не бива да забравяме, че някои от тях съдържат и големи количества фруктоза. Въпреки че захарта от плодовете е по-здравословна от рафинираната, когато тя е в повече в организма, също се трансформира в триглицериди. Хапвайте по – малко захарни плодове, като ябълки, киви, цитрусови плодове.