Ходенето пеша е най-естественото движение, което човешкото тяло изпълнява. То е пригодено най-вече за този вид физическа активност, което я прави и една от най-полезните за него. Ходенето е подходящо при много различни физически ограничения, заболявания, които възпрепятстват по-тежки натоварвания, при по-възрастни хора или страдащи от проблеми с опорно-двигателния апарат.

Това, разбира се, не означава, че ходенето не е подходящо за всички останали, напротив. То има редица ползи за здравето и целия организъм, заради които заслужава да му се отделя целенасочено внимание всеки ден.

Отслабване чрез ходене – кои грешки да избягваме?

Ето какви са здравословните ползи от само 15-минутно енергично ходене.

Повече щастие

Само 15 минути ходене пеша всеки ден може да ви помогне да стимулирате настроението си, благодарение на ендорфините, които се освобождават при физическата активност. Когато прекарвате време навън, това увеличава нивата на щастие и енергия в тялото, като по този начин се чувствате цялостно по-добре.

Креативност

Ходенето пеша допринася за по-добрата способност на мозъка да размишлява, да ражда нови идеи и да се справя със стреса на работното място, който в много случаи притъпява креативността. Отделяйте малко време за разходки всеки ден и ще проясните мислите си.

Потиска астмата

Ако имате астма, която се активизира при по-активни физически дейности, ходенето пеша е прекрасен вариант да поддържате добра форма, да се движите и да сте по-здрави. При ходенето задъхването далеч не е толкова интензивно, а това е огромен плюс.

Танци на пилон за стегнато и секси тяло

Ускорява метаболизма

Ако вървите поне по 15 минути на ден, това ще помогне да се справите по-лесно с метаболитния синдром, ако страдате от това трудноконтролируемо състояние. Ходенето пеша ускорява метаболизма, подобрява инсулиновата резистентност и поддържа нивата на кръвната захар стабилни. Освен това помага и за редуцирането на мастната тъкан.

Удължава средната продължителност на живота

Ходенето подмладява. Според изследване на Клиника Майо, ходенето пеша удължава живота, защото поддържа ритъма на сърцето в нормални граници.

Подобрява съня

Ако имате затруднения в заспиването и взимането на необходимата здравословна 8-часова доза сън, ходенето ще ви помогне да се справите. Тази обикновена физическа активност допринася за справяне с проблемите със съня.

Още по темата

Стимулира мозъка

Ходенето е полезно за цялата нервна система, най-вече за нейния ръководител мозъка. При вървенето се стимулира кръвообращението, което подхранва мозъка и му доставя кислород и хранителни вещества, с които той да извърши жизненоважните си функции.

5 причини да се запишете на танци още утре!

Намалява болката

Естественото движение на тялото, каквото е ходенето, помага за освобождаването на ендорфини в организма, което понижава болката и възпалението в тъканите. Помага за справяне с предменструалния синдром, болките в ставите, главоболието, коремните спазми.

За здрави кости

Ходенето пеша стимулира костното здраве и плътност. Най-добрият начин да поддържате костите си здрави е като ходите редовно пеша, танцувате или плувате.