Знаете ли, че витамин D е единственото хранително вещество, което тялото ви синтезира, когато е изложено на слънчева светлина? Затова често го наричат слънчевия витамин. През есента и зимата, ние се излагаме по-рядко на слънце, което в комбинация с нездравословно хранене, може да доведе до дефицит на витамина, което да ни изложи на редица рискове.

Защо е добре да си осигурим достатъчно количество витамин D преди настъпването на зимата?

Важно! Преди прием на добавки, консултирайте се със специалист.

Защита на имунната система

Според редица изследвания, набавянето на достатъчно витамин D е ефективен начин за защита на имунната система. Учените смятат, че недостигът на витамина през студените месеци може да има връзка с имунните реакции на организма. Ето защо през есенно-зимния период боледуваме по-често.

Намалява се рискът от респираторни инфекции

Изследване, публикувано в Pediatrics (2012) подкрепя твърдението, че редовният прием на витамина може да намали риска от респираторни инфекции през зимата. В изследването са взели участие 247 ученици, за които е било известно, че са изложени на висок риск от дефицит на витамин D, особено през зимата.

Още по темата

Те са получавали от витамина под формата на добавки всеки ден. Рискът от остри респираторни инфекции е бил намален наполовина.

Не на последно място, витаминът ни помага да се възстановим по-бързо от инфекции.

Кои са най-честите признаци на дефицит?

  • Болки в ставите и гърба;
  • Умора;
  • Безпокойство и раздразнителност;
  • Напълняване;
  • По-бавно заздравяване на рани;
  • Мускулни болки;
  • Косопад.

Кои храни са богати на витамина и можете да ги включите в есенно-зимното си меню, вижте тук.