Мигрената е едно от най-често срещаните заболявания. Някои от неразположенията, които я съпровождат са гадене, повръщане, усещане за изтръпване на ръцете или краката, визуални промени, чувствителност към звук, светлина или миризма, силно главоболие.

Мигренозните главоболия нарушават нормалния ритъм на живот. Йога, акупресура, добра хидратация, акупунктура, масаж, са само част от начините, с които можем да ги намалим. Какво друго може да ви помогне да се почувствате по-добре, вижте в следващите редове.

Масло от лавандула

Лавандулата е чудесна, защото ароматът ѝ не само ни помага да релаксираме от натрупания стрес, но може да помогне за облекчаване на неразположенията свързани с мигрената. Ако страдате от силно главоболие, поднесете край носа си етерично масло от лавандула. Ако разредите няколко капки от него с друго масло, може да си направите и лек масаж в зоната на слепоочията.

3 типа бръчки, подсказващи за храносмилателни проблеми

Не допускайте дефицит на витамини от група В

Витамините от група В могат да окажат влияние върху намаляването на честотата и интензивността на мигрената. Те играят важна роля в регулиране на невротрансмитерите в мозъка.

Витамините от група В са водноразтворими, което означава, че излишните нива се отделят с урината и не се съхраняват в организма. Попитайте вашия лекар за хранителни добавки обогатени с витамини. Повече за всеки витамин от тази група и чрез консумацията на кои храни може да си ги набавите, вижте тук.

Масло от мента

Ментолът в ментовото масло може да облекчи мигренозното главоболие. Според някои изследвания, нанасянето му в областта на челото и слепоочията може да намали и другите неразположения съпътстващи мигрената като гадене, чувствителност към светлина.

7 храни и напитки, предизвикващи главоболие

Добавете джинджифил към менюто си

Ароматната и леко пикантна подправка успокоява раздразненията в стомаха, гаденето, което е често срещано при мигрена. Според изследвания джинджифилът може да намали тежестта и продължителността на мигрената. Ето защо не пропускайте да го добавите към менюто си.

Осигурете си достатъчно магнезий

Недостигът на минерала магнезий може да бъде причина за появата на главоболие и мигрена.

Още по темата

Учени смятат, че редовният прием на магнезий намалява честотата на пристъпите.

Добри хранителни източници, които може да добавите в ежедневното си меню са бадеми, сусамово семе и тахан, яйца, червено месо, мляко, фъстъчено масло и други.

Направете някои промени в храненето

Както има храни, които помагат да се чувстваме по-добре, така има и такива, които могат да влошат главоболието. Промяната в режима на хранене е от значение, особено ако често консумирате преработени храни, червено вино, алкохол, шоколад, кофеинови напитки.