Когато се налага да си стоите вкъщи, за да спазвате препоръките на Световната здравна организация за ограничаване разпространението на коронавируса COVID-19, движението ви може да се окаже силно ограничено. Стоенето вкъщи, седенето пред компютъра, лежането на дивана не само ще ви докарат излишно тегло, но и ще направят мускулите ви по-слаби и инертни. Обездвижването води до куп здравословни проблеми. Не искате да се стигне до това.

Работа от вкъщи – предимства и недостатъци

Ето защо е важно да не спирате да се движите, дори когато сте си вкъщи. Ако вкъщи не разполагате с фитнес уреди или не спазвате конкретен план на изпълнение на упражнения, има други начини да се движите повече. Ето какви.

Танцувайте

Пуснете си музика и потанцувайте. Направете го с останалите членове на семейството или сами. Няма значение, важното е да се раздвижите. Танците не само ви карат да се движите активно, но и подобряват настроението, а това също е от огромно значение, когато сте изолирани от останалия свят вкъщи.

Правете си почивка за клекове

Ако работите от вкъщи и седите на компютъра или пред лаптопа, правете си почивки от време на време, в които изпълнявате серия от клекове. Не е нужно да прекалявате. Достатъчно е да правите по една-две серии 3-4 пъти на ден. Това ще раздвижи цялото ви тяло.

Как да работите от вкъщи с половинката си без да се избиете

Правете йога

Отделяйте малко време през деня, за да изпълнявате някоя поза от йога. Йога практиките имат доказан ефект не само върху тялото, но и върху духа. Това ще намали стреса в организма, ще подобри настроението и ще въздейства положително върху кръвообращението.

Комбинирайте готвенето с каланетика

Какво означава това? Много е просто. Когато сте си вкъщи, вероятността голяма част от времето ви да е ангажирана с приготвянето на храна, е голяма. Ето защо, докато сте прави до кухненския рафт и режете зеленчуци например, изпънете единия си крак назад и го движете. Движете и встрани. Правете повторения и редувайте краката си. Така комбинирате готвенето с упражненията.

16 интересни неща, които можем да правим вкъщи под карантина

Още по темата

Ходете

Разхождайте се от стая в стая. Правете това винаги, когато се сетите. Всяка малка разходка е от значение за вашето тяло. Изправянето и разходката из жилището стимулират кръвообращението.

Проявете креативност с мебелите

Можете да използвате мебелите си като фитнес уреди. Например, вземете два стола. Поканете двама човека от семейството ви да седнат на тях за тежест (или сложете нещо тежко на столовете, ако вкъщи сте само двама човека например) и започнете да имитирате набиране. Самият Арнолд Шварценегер е правел това в младите си години, когато е трябвало да се упражнява вкъщи.

Съвети за двойки под карантина