Тежките и интензивни упражнения не са за всеки. Ако чувствате, че не ви е добре от прекомерното натоварване, трябва да знаете, че има и други тренировки, които на пръв поглед изглеждат лесни и не толкова ефективни, но всъщност при тях се изгарят завидно количество калории.

5 страхотни упражнения на стол

Погрешно е схващането, че колкото по-трудна и тежка е тренировката, толкова повече калории се изгарят. Не е задължително да предизвиквате тялото си на максимум, за да изгорите мазнините, които искате.

Всъщност, колкото по-продължителна е интензивността, толкова повече калории са необходими за осигуряването на енергия. При тежките силови анаеробни упражнения работата на мускулите е твърде трудна и е невъзможно да издържат дълго време. При по-леките тренировки дълготрайността е по-голяма и се изгарят наистина добро количество калории.

Тренировки с по-ниска интензивност могат да продължат между 30, 45 минути до 1 час, което ги прави много ефективни и приятни.

Упражнения, които можете да правите навсякъде

Кои са тренировките, с които можете да изгорите голямо количество калории въпреки по-ниския интензитет? 

Ходене

Ходенето е чудесно. То е един спокоен начин да се движите без излишни рискове от травми, но изгаряйки калории. Може да не звучи като тренировка, но ходенето всъщност е точно това. За да направите тази тренировка още по-ефективна, забързайте темпото, редувайте бавно и бързо темпо, включете изкачване на наклон или хълм. Всичко това добавя още и още резултати в изгарянето на калории.

Лесни упражнения, когато сте си вкъщи

Още по темата

Каране на колело

Тази приятна тренировка може да се провежда в продължение на часове, стига да имате енергия и воля за това. Подобно на ходенето имате свободата да редувате бързо и бавно темпо, да изкачвате наклони, за да направите тренировката по-трудна и да изгорите повече калории. Карането на колело е приятно и успокояващо занимание, особено ако го правите сред природата.

Упражнения за здрави коремни мускули вкъщи

Плуване

Плуването е един от най-полезните спортове с нисък риск от травми и подходящ за хора, страдащи от гръбначно-мускулни и ставни заболявания. То извайва тялото и изгаря много калории. Плуването е освобождаващо и релаксиращо предвид това, че водата има успокояващ ефект върху целия организъм. При плуването няма натиск и силово натоварване върху мускулите и скелета, но въпреки това този вид тренировка изисква голям енергиен ресурс, който черпи чрез изгаряне на много калории.

Упражнения за стягане на вътрешната част на бедрата