Вероятно онези, които все още не са стигнали до плажа, за да се насладят на дългоочакваната си почивка, нямат търпение да се отпуснат на пясъка и да се взират в морето с чаша любимо питие в ръка. Но онези от вас, които в ежедневието си са включили тренировъчна рутина, ще изпитат тревожност от факта, че поне седмица няма да могат да тренират и да поддържат добрата си форма.

Най-добрите упражнения, ако не сте тренирали скоро

Не се притеснявайте. Има немалко подходящи упражнения, които можете да правите на плажа, докато сте на почивка и сте далеч от залата за тренировки. Ето и някои от тях.

Джогинг/ спринт

Нищо не може да ви спре да тичате, ако искате да го правите. За джогинг и спринт не ви трябва оборудване. Дори и времето на плажа да е лошо, пак можете да потичате, стига да имате желание. Важно е да изберете по-твърдата част на пясъка в близост до водата, за да предпазите глезените си от изкълчване. Можете и да потичате по крайбрежната улица. Изборът е ваш. Направете тренировката си в ранните или късните часове на деня, за да избегнете опасната жега.

5 домашни упражнения, които конкурират ходенето на фитнес

Странични подскоци

Страничните подскоци имитират бягане настрани от клек. Постарайте се да ги изпълнявате така, че коленете ви да се падат точно над глезените, за да предпазите ставите от травми. Направете 4-5 серии по 10 повторения.

Упражнения, подходящи за тренировка вечер

Клекове с отскок

Клековете с отскок са прекрасна силова високоинтензивна тренировка. Правят се като стандартни клекове, завършващи с отскок. Изпълняват се 3-4 серии по 10 повторения. Отново е важно при клякането да внимавате коленете ви да заемат права линия спрямо глезените. Тазът и дупето трябва да са изнесени максимално назад, за да има упражнението ефект върху мускулите на бедрата и седалището.

Упражнения, които можете да правите навсякъде

Клек с висок скок

Това упражнение е с много висока интензивност и е за по-напреднали. Изпълнява се, като се започва със стандартен клек, който много бързо преминава в отскок с високо коляно. Тренира се сърцевината на тялото, мускулите на бедрата, седалището, прасеца, корема. Внимавайте коленете ви да са леко свити, когато изпълнявате отскока и когато се приземявате обратно, за да не ги нараните.

3 упражнения за страничната част на корема

Планк с пипане на рамото

Планкове с пипане на рамото са чудесен начин да стегнете цялото си тяло, докато сте на плажа. Упражнението се изпълнява, като застанете в опорен висок планк. Докато сте в планк, редувате едната ръка, с която пипате противоположното рамо, после другата. По време на изпълнение се стараете да не помръдвате нито една част от тялото, само ръцете.

Най-добрите упражнения за стегнат корем за лятото

Напади с ходене

Нападите са упражнение за стягане на големи мускулни групи – мускулите на бедрата, седалището, корема, гърба. На плажа имате достатъчно място да изпълнявате напади с ходене. При тях изпълнявате напад напред, след който правите крачка и веднага правите напад с другия крак.

5 упражнения, които може да правите в леглото

Снимки: iStock