Аспержите са прекрасен зеленчук, за който обаче рядко се сещаме. Те трябва да заемат специално място в ежедневното ни меню по много причини. Аспержите са бедни на калории и не трябва да се страхувате от тях, ако спазвате каквато и да е диета, защото те пасват на всякакъв тип хранителни режими – от нискокалорийни до нисковъглехидратни и кетодиети. 

Храни, които съдържат повече антиоксиданти, ако са консервирани

Аспержите трябва да бъдат по-често включвани в храненето и заради техния богат витаминен и минерален състав. Ценен източник са и на голямо количество фибри. Според healthline.com, аспержите са прекрасен източник на фибри и протеини, както и на незаменимия мастноразтворим витамин К, от който зависи балансът в кръвосъсирването и образуването на костно вещество. 

Аспержите съдържат още витамин А, С и Е, които са мощни антиоксиданти. Богат източник са и на минералите калий, фосфор, желязо, цинк, витамини от група В. Аспержите съдържат фолиева киселина, много важна за поддържането на баланса в менструалния цикъл на жените, както и за правилното развитие на плода при бременност. Фолатите отговарят за правилния клетъчен растеж и делене, както и синтеза на ДНК. 

Кои са едни от най-важните антиоксиданти за кожата

Аспержите са много богат източник на антиоксиданти. Антиоксидантите се борят с вредното влияние на свободните радикали, причиняващи увреждания на клетките. Те спомагат и за нормалното функциониране на имунната система, допринасят в балансирането на кръвното налягане, играят съществена роля в превенцията на поява на ракови клетки. 

Още по темата

Аспержите имат високо съдържание на фибри. Те заемат по-голямата част от състава на този полезен зеленчук. Фибрите подпомагат храносмилането, понижават холестерола, кръвната захар, намаляват риска от диабет и сърдечносъдови заболявания. Заради богатото им наличие и в комбинация с протеините в състава на аспержите, те оставят усещане за ситост за дълго време. Фибрите подхранват и полезните бактерии в червата. 

Признаци на дефицит на различни витамини и минерали

Фибрите помагат и в отслабването. Те регулират храносмилането и ускоряват метаболизма. Ускоряват и извеждането на токсините от тялото, а в допълнение създават усещане за ситост, което предпазва от често посягане към калорични лакомства и преяждане. 

Аспержите се приготвят лесно, затова и лесно могат да се включат в ястията. Те могат да се сварят за няколко минути или да се задушат на пара. Не изискват продължително готвене. Могат да бъдат част от яхнии, печени ястия, салати, като гарнитура.