Ако някой ви попита как се грижите за вашата кожа, какъв ще бъде отговорът ви? Козметиката и козметичните грижи при специалист не са достатъчни, за да  бъдете кожата ни здрава и с добър вид. В основата са и полезните храни, като морски дарове, немазни меса, сладки картофи, цитруси, свежи зеленчуци, авокадо, кисело мляко, зехтин, ядкови тахани, като цяло храни с нисък гликемичен индекс. Комбинациите между здравословните храни са още по-добри за нашата кожа.

Вижте три лесни хранителни комбинации за красива кожа с по-малко бръчки. 

Салата от зеле кейл или спанак със слънчогледови семки

Това е чудесна хранителна комбинация от витамини С и Е. Двата витамина са едни от ключовите антиоксиданти за красива кожа, спомагайки за предпазването ѝ от  вредното въздействие на околната среда. 

Също така играят важна роля в синтеза на колаген, който поддържа структурата на кожата. Според някои западни специалисти, витамин С и Е в комбинация са по-ефективни, когато се консумират заедно. 

Как храненето за здраво сърце помага на цялото тяло

Смути с горски плодове и бадеми

Отново чудесна комбинация от витамини С и Е. Ядките и семената са богати на витамин Е. Бадемите, както бадемовото масло са едни от най-полезните за кожата ни. От друга страна горските плодове като сини боровинки, къпини, малини, ягоди, изобилстват от витамин С.

Заедно с бадемите са подходяща комбинация за приготвянето на вкусно и здравословно смути, което може да приготвите с обикновено прясно мляко или с ядково, кокосово. За още по-добри ефекти върху кожата може да добавите и малко от полезните семена от чия, които също са богати на мастни киселини. 

Храни, богати на мазнини, които засищат

Сьомга (или друга по-мазна риба) с орехи 

Комбинация от хранителни вещества омега-3 и 6 мастни киселини, както и витамин D. Добрият баланс на мастните киселини, спомага за поддържането на влагата в кожата. Благодарение на тях тя е по-еластична, намалява се рискът от възпаление.

Още по темата

Витамин D е ключов за цялостното ни здраве, включително и това на нашата кожа, а дефицитът му се свързва с обостряне на възпалителните процеси, които могат да засегнат кожата. 

Как лесно да си приготвите тази вкусна комбинация за здрава и красива кожа?  

В купичка комбинирайте 2 супени лъжици мед, 2 супени лъжици дижонска горчица и сол и черен пипер на вкус. Разбъркайте добре. С тази смес намажете 4 филета от сьомга около 200 г всяко, което сте подредили в тава върху хартия за печене. Отгоре поръсете добре със смлени орехи и притиснете с пръсти, за да полепнат ядките върху маринатата. Печете в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 12-15 минути.