Кърменето е специален момент в живота на жената. Но то изисква много енергия, ето защо е важно да поддържате стабилни енергийните си нива. Освен достатъчно време за почивка, храната е другият важен фактор за кърмещата майка. 

Менюто ви трябва да включва червено месо, риба, млечни продукти, храни, богати на фибри и не на последно място, свежи зеленчуци и плодове. Споделяме 6 от най-полезните плода по време на кърмене. 

Кайсии

Ако все още кърмите вашето бебче, добавете към менюто си кайсии. Вкусните плодове са богат източник на важни хранителни елементи, като витамин С, А, калций, калий. Също така кайсиите съдържат фитоестрогени, които имитират активността на естрогена. Тези химикали помагат  на процеса на лактация. 

Защо яйцата са полезни за децата?

Авокадо

Авокадото е друг полезен плод за кърмещите жени, тъй като ще им осигури омега-3,6 и 9 мастни киселини. Тези аминокиселини са от съществено значение за много функции на тялото и ви помагат за синтеза на кърма. Хапвайте авокадо, за да поддържате стабилни нивата на кръвната захар и холестерола.

Банани

Бананите са полезни както по време на бременността, така и когато кърмите. Ако искате да поддържате добри нива на фолиева киселина в организма, включете в менюто си банани. Плодовете са богати и на магнезий, калий, фосфор, витамин А. Консумацията им ще ви осигури ситост и енергия, от която ще се нуждаете, докато кърмите.  

Полезни храни, които повишават теглото при децата

Боровинки

Боровинките са суперплод, който е хубаво да включите в менюто си, докато кърмите. Техните естествени антиоксидантни свойства ще повишат защитните сили на организма. Плодовете са богати и на важни хранителни елементи, сред които витамини А и К, калций, калий и въглехидрати. 

Още по темата

Пъпеш

Когато сте бременна или кърмите, тялото ви ще се нуждае от повече витамини и минерали. За да задоволите нуждите си от хранителни вещества, хапвайте сочни пъпеши. Те имат малко калории, ще ви поддържат добре хидратирани и ще ви осигурят калий, натрий, магнезий, витамини А, С, В4.

Ягоди

Консумацията на ягоди ще ви осигури витамин С, желязо, калций, калий и магнезий.  Ако сте алергични към ягоди, консултирайте се с вашия лекар или избягвайте консумацията им.