Най-сигурният начин да накараме злоядото дете да заобича храната е като му покажем нашето позививно отношение към нея и да му обясним, че храната е удоволствие, но не единственото в живота.

Отмина времето на храненето насила: със заплахи, дори бой. Ако бабите и дядовците още имат склнност към тези методи, не им позволявайте да ги прилагат върху вашето дете, дори ако това ви скара със свекървата. Това оставя травми за цял живот.

Вече не е модерно и да се изяжда всичко от чинията – на всяка цена, дори ако не ти харесва яденето или сте на гости и ще обидиш домакинята. Всеки яде толкова, колкото е гладен.

Още едно остаряло схващане, че храната не е играчка. Напротив - включете всякакви хранителни продукти в забавни детски рисунки и скулптури, които после детето може да изяде.

Сипвайте малки порции, съобразени с възрастта на детето. Ако му се услади, ще му дадете допълнително.

Не изисквайте от малкия човек да яде супа, основно и десерт. Здравословното хранене изключва комбинирането на плодове  и зеленчуци. Оставете десерта за междинната закуска в 10 ч. сутринта или за следобедното похапване.

Измисляйте любопитни и весели имена на ястията: "Весели пълнени чушки", „Хитрото пиле”, „Как безцветният ориз се сприятелил с моркова и граха”, „Супа за изследователи – познай какво има вътре?”, „Таратор за гладния стомах” и др.

Впрегнете фантазията си и украсявайте детската порция с красиви форми. Например салатата подреждайте във формата на лъчи; второто ястие оформете като венец с три обръча; подреждайте човечета и животинки от маслини, моркови, картофи, зеле и др.

Пазарувайте заедно - винаги когато можете. Независимо, че на детето може да му е скучно, а на вас ви е трудно в магазина с него. По този начин то научава пътя на продуктите до масата и възпитавате внимание и уважение към храната.

Гответе заедно с детето си. Дори когато е много малко, нека седи на столчето до масата, на която режете салата, разбивате таратора, подреждате и украсявате порцията му. (До печката не го оставяйте, за да не се случи „трудова” злополука).

Не ограничавайте съвсем детето от "забранените храни". Нищо няма да му стане от 1 чипс на седмица или пакетче бонбони на няколко дни.

Направете заедно детска готварска книга. Първо, украсете кориците на тетрадка голям формат, с 40 страници, с изрезки от списания на любими храни и ястия. Напишете красив етикет "Моите любими рецепти". Започнете да пишете вътре рецептите на ястията, които детето ви обожава, също и на интересни идеи за украса. Дайте възможност на детето ви да я преглежда и да ви подсеща какво иска да му сготвите за закуска, обяд и вечеря.

Е, добър апетит!

Снимка: Reuters

Прочетете още: