Мода

Нови модели очила от стара световна марка

04.03.2010г. / 10 50ч.
Аз жената
Нови модели очила от стара световна марка

Световен лидер в производството на очила с диоптри и слънчеви очила още от 1937 година, Ray-Ban е повече от марка. Тази марка е израз на свобода, оригиналност и достоверност – ценности, които са в сърцевината на неговата философия. Дизайнирани за американските пилоти по време на Втората световна война, тези очила са известни със своите изключително леки рамки и специални зелени лещи, които поглъщат UV и инфрачервени лъчи. Легендарните модели, които носят легендарни личности, са вечна модна икона още от 1937 година.

След много години, изпълнени с цветове и весели нюанси, марката представя Rare Prints, нови колоритни модели за 2010 година. Еклектичната колекция е дизайнирана като естествено продължение на моделите рамки с наситени цветове от миналия сезон и включва две ограничени серии – Flowers и Subway – със сертификат и специален номер гравиран върху дръжките на очилата.

Моделът Wayfarer е украсен с новия Flowers мотив в няколко цветни варианта, включвайки една изключителна синя версия с цветни шарки от външната, а не от вътрешната страна на рамката и дръжките.

Subway мотивът украсява модела Wayfarer с част от картата на Ню Йоркското метро и е официално одобрен от Metropolitan Transportation Authorityja, а през януари 2010 г. излиза и колекция рамки Wayfarer с мотив Subway на външната страна на рамките и дръжките.

Stripes е обновен модел Clubmaster. Този модел има колоритни раирани варианти, създаващи стил, който комбинира възродената мода на петдесетте години и силна идентичност.

Модна икона още от 1952 година, Wayfarer сега е допълнително разкрасен с цветове и елегантни мотиви. Flowers включва цветни вариации на четири модела рамки (черни, бели, сини и лилави) от вътрешната страна на рамките и дръжките, както и една уникатна версия с отпечатан разноцветен мотив на преобладаващо син фон. Subway представя пет вариации, всичките с мотиви на вътрешната страна на дръжките на очилата (черни, бели, сини, лилави и червени).

Всичко започва през 1929 година, когато летецът Джон Маккреди /John MacCready/ е потърсил помощ от фирмата Bausch&Lomb за изобретяване на очила, които да защитават очите на летците от блясъка на слънцето на големи височини като в същото време осигуряват чиста видимост. Компанията е приела предизвикателството и разработила нов тип очила с лещи, които блокират голяма част от светлината. Така са произведени първите очила със зелени анти-glare лещи, които бързо са се развили в култовия модел метални рамки Aviator. В течение на години марката лансира редица, сега вече легендарни модели – Outdoorsman, Wayfarer, Caravan... През шестдесетте години, модата да се носят слънчеви очила влиза и в Холивуд. Те имат своя дебют на филмовия екран в култовия филм “Закуска в Тифани” където Одри Хепбърн носи модела Wayfarer. “Авиаторките” още повече популяризира Том Круз във филма “Top Gun”, а легендарния статут на тези очила е осигурен завинаги след филма “Блус Брадърс”. Редица са актьорите, певците, творците и изобщо известните личности, които не са могли да устоят на марката: Мерилин Монро, Джак Никълсън, Джеймс Дийн, Джон Кенеди, Andy Warhol, Фреди Меркюри, Джим Морисън, Мадона, Барак Обама... – всичките тях ги свързва тази вечна марка очила.

* * *

Внимавайте със слънчевите очила!
Тъмните очила – здравословни и секси

Коментирай