Дискусията бе в рамките на днешния международен Ден за безопасен Интернет, който обедини усилията на деца и родители в търсене на най-правилния подход за по-ефективна защита на децата в глобалната мрежа.
Организаторите на кампанията “Децата безопасно в Интернет” – Майкрософт България, Евроком Кабел и Az-deteto.com съвместно с Обществения съвет за безопасен Интернет организираха дискусия по въпроса за безопасността на децата в глобалната мрежа. Тя бе част от събитията за отбелязване на международния Ден за безопасен Интернет, 10-ти февруари, който тази година се провежда под мотото “Нека имам контрол”.
По време на дискусията, деца от 6-ти и 8-ми клас от Софийска математическа гимназия, Национална природо-математическа гимназия и 22-ро СОУ споделиха какви са основните им притеснения в Интернет-пространството и отправиха съвети към своите връстници, за това какво трябва да правят, за да се чувстват спокойни докато сърфират. Родителите от своя страна предложиха пет основни правила, които те самите трябва да спазват, за да предпазват по-добре децата си в глобалната мрежа.
Съветите, които децата отправиха към своите връстници:
Родителите предложиха 5 правила за самите себе си с цел да подобрят общуването си с децата по тази тема и да ги предпазват по-добре, докато те учат или се забавляват в мрежата:
Дейността на двете работни групи – родителите и децата, бе подпомогната от лицата на тазгодишната кампания на “Децата безопасно в Интернет” Симо и Богдана, водещи на сутрешното шоу “Стартер” по БГ Радио.
“Деца, говорете с родителите си! Родители, чуйте децата си!”, така Симо и Богдана обобщиха правилата за безопасно поведение в Интернет, предложени от децата и родителите.
За първи път по време на дискусията бе представен и видео-клипът, заснет специално за международния Ден за безопасен Интернет по поръчка на Европейската комисия. С този клип от днес, 10-ти февруари 2009, стартира обща европейска кампания за повишаване сигурността на децата в Интернет.
Кампанията “Децата безопасно в Интернет” се провежда за втора поредна година по инициатива на Майкрософт България съвместно с детския портал Az-deteto.com. Тази година като основен партньор на инициативата се присъединява и телекомуникационният оператор Евроком Кабел. Кампанията е пример за обединените усилия на държавни институции, неправителствени организации, компании и медии за повишаване информираността на децата и техните родители за безопасна работа и забавление в глобалната мрежа.
Целта на кампанията е да запознае децата на възраст между 6 и 16 години с основните правила за безопасно поведение в Интернет. Инициативата се осъществява със съдействието на Министерство на образованието и науката, Държавна агенция за закрила на детето, Държавна агенция за информационни технологии и съобщения и Обществения съвет за безопасен Интернет.
* * *
Модерните майки следят децата си в Интернет
Правила за сигурност и безопасност в интернет
Урок за родители
Сърфирам безопасно