Работодателски неволи - коментар на консултант

18.06.2007г. / 07 29ч.
Аз жената
Работодателски неволи - коментар на консултант

Здравей Ралица, Случайно попаднах на тази страница – много интересно. Сигурно и на теб ти е интересно как се случва това, което описваш. Ами мога да ти подскажа. След дълги години консултантска дейност в страната и чужбина мога да ти кажа, че основната грешка, която правят работодатели и служители е да си мислят, че тяхната гледна точка е единствената и най-вярната.

От това, което си написала виждам, че си взела твърда позиция за това какво правиш ти и твоите подчинени – те хленчат, а ти работиш. Още едно нещо ми направи много силно впечатление – ако ти осигуряваш заплатите на твоите служители, защо ги наемаш изобщо???

От начина на държание на твоите служители (това което си описала за болничните и закъсненията) мога да заключа, че твоите служители нямат никаква мотивация да работят за теб или за фирмата ти. За ниската им мотивация има няколко обяснения.
1. Ти се държиш много шефски (служителите ти се държат малко като деца, които ги бият вкъщи – докато си там всичко е нормално, като те няма си правят каквото си искат – явно разчиташ на авторитарен начин на управление, а не на авторитетен)
2. Месиш се в тяхната работа (а вероятно са по добри от теб в тяхната сфера)
3. Няма какво да правят като дойдат на работа (това е много стресиращо като знаеш, че времето ти се плаща, а няма какво да правиш).
4. Нямат ясна представа какви точно са им задълженията на работното място (затова не знаят какво да правят като те няма в офиса - това също е много стресиращо. Помисли си как би се чувствала, ако цял ден се чудиш какво да правиш и те е страх да не те напипа шефката, за да те пита какво правиш, а ти не правиш нищо, защото не знаеш какво).
5. Това, което правят не им е интересно (много е просто или е много трудно, непостижимо за техните възможности).
6. Даже и в "Изкуството на войната" написана 100 години преди Христа се говори, че ако искаш да бъдеш добър лидер, трябва да имаш ясна система за поощрения и наказания и да я спазваш безпристрастно (кой колко пъти закъснява, едно строго предупреждение или дори уволнение са напълно уместни, а който си върши работата един бонус е прекрасно признание от страна на шефа.
7. Не са задоволени от заплащането (Много български работодатели пропускат нещо много важно – Годишните повишения на заплатата. Годишни повишения задържат персонал и плюс това го правят щастлив и отговорен).

И още много други, но това са някои от основните.

Комуникирай с твоите служители, изслушвай ги (нека хленчат както си мислиш, но ги изслушай) разкажи им за твоите неволи като работодател, питай ги как те биха постъпили в твоята ситуация – те са хора и ще те разберат, а може и да намерите заедно разрешение както на твоите, така и на техните проблеми, от което само ще спечелиш както ти самата, така и фирмата.

Не знам с какво се занимава фирмата ти, но ако са креативни натури много трудно ще ги вкараш в рамката от 9 до 5 или 10 до 6. Още един безплатен, от години е известно, че "Brainstroming" не работи. Така че, по добре твоите служители си дадат идеите по даден проект по отделно с e-mail или нещо такова. След това направи среща, за да обсъдите най-добрите идеи заедно. Ти говориш за любов към работата и на работното място, но любовта не е едностранно явление. Любовта е дисциплина и то от две страни. Докато си мислиш, че служителите ти хленчат, а ти им изкарваш заплатите – просто няма да стане. Един колектив се сработва добре ако хората са дълго време заедно и се опознаят добре. Ако всеки месец си тръгва някой и някой друг го замества – няма да стане. Звуча много критично, знам, но дано тази ми критика те отрезви, защото имаш проблем във фирмата и то голям. Щом си споделила това с нас, значи търсиш начин за подобрение.

Коментар: Прав е авторът за това, че трябва определен подход в мениджмънта. Но, има си и една особеност. Българина не е точно американец или западно европеец, откъдето идва тази мениджърска наука. Например, пробвах много неща като работодател авангардни, учени. Обаче работникът не може да разбере едно златно правило – не си играй на котка и на мишка с работодателя и не си върши личната работа на работното място. Но явно само с отделни средства не става. като е бил уплашен от едни работодатели с номера, трудно е да повярва на нещо ново и хубаво и да е лоялен към него.

Успех в начинанието!!!

Прочетете още тук.

Коментирай